دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 10:00

اختصاص زمین به موزه ملی علوم و فناوری در اراضی بوستان ولایت

پیرو امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری تهران، بخشی از زمین بوستان ولایت به احداث ساختمان موزه علوم و فناوری اختصاص یافت.
کد خبر : 87900

به گزارش روابط عمومی موزه علوم، پس از سال‌ها تلاش و پیگیری مسئولان این مجموعه مبنی بر توجیه مقامات عالی‌رتبه کشور در راستای نهادینه کردن جایگاه موزه علوم و فناوری در نظام آموزشی، بالاخره امروز در محل نگارخانه برگ تفاهم‌نامه اختصاص زمین در اراضی بوستان ولایت برای احداث ساختمان مستقل موزه ملی علوم و فناوری بین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شهرداری تهران به امضاء رسید.


در ابتدای این مراسم بابک نگاهداری، مدیر مرکز مطالعات شهرداری تهران، تعامل بین مدیریت شهری و نهادهای علم و فناوری را برای هر دو طرف برد – برد توصیف کرد و امضای این تفاهم‌نامه را تجلی‌گر تعامل دو سویه مدیریت شهری و نهادهای علم و فناوری دانست.


در آیین امضای تفاهم‌نامه، محمدباقر قالیباف شهردار تهران با بیان اینکه موزه علوم و فناوری می تواند برای مردم مفید واقع شود افزود: «با توجه به اینکه این موزه دارای ردیف بودجه دولتی است بنابراین بر اساس تفاهم صورت گرفته زمین مورد نیاز برای احداث این موزه از سوی شهرداری تهران و اعتبارات آن توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تامین می‌شود».


دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم نیز با بیان اینکه موزه علوم و فناوری حدود پنج سال است که فعالیتش را در ساختمان سابق کتابخانه ملی آغاز کرده و چهار سال پیاپی به عنوان موزه برتر کشور شناخته شده است افزود: «این موزه در سال گذشته حدود 300 هزار نفر بازدید کننده داشته که نشان از حجم بالای علاقه‌مندان آن دارد».


وزیر علوم با تاکید بر جایگاه آموزشی موزه‌های علوم و فناوری در دنیا و نیز ضرورت معرفی جایگاه علم و فناوری کشور، به عدم برخورداری موزه علوم از فضای مناسب اشاره کرد و افزود: «این موضوع با شهرداری تهران مطرح و با امضای تفاهم نامه مذکور فضای جدیدی در بوستان ولایت به موزه علوم و فناوری اختصاص یافت».


در انتهای این برنامه دکتر جلیلی، رئیس موزه علوم و فناوری، ضمن تشکر از وزیر علوم و شهردار تهران، از مراسم کلنگ‌زنی ساختمان موزه علوم و فناوری در هفته‌های آینده با حضور مسئولان عالی رتبه کشور خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته