دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نصب اپ‌های خارج از اپ استور در اروپا ممکن خواهد شد

نصب اپ‌های خارج از اپ استور در اروپا ممکن خواهد شد
شرکت اپل در نسخه ۱۷.۲ ای‌اواس (iOS) امکان نصب برنامه‌های شخص ثالث در اروپا را فراهم می‌کند.
کد خبر : 878876

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اپل همواره مخالف اجازه دادن به کاربران آیفون برای نصب برنامه‌ها از منابعی به غیر از اپ استور بوده چرا که اپل بر این باور است برنامه‌های نصب شده از فروشگاه‌های متفرقه ممکن است شامل بدافزار باشند و از آنجایی که اپل قادر به بررسی برنامه‌های خارج از اپ استور نیست، این اقدام برای کاربران خطرناک است.

اما امنیت کاربران تنها دلیل اپل نیست، از آنجایی که اپل تا ۳۰ درصد از هزینه فروش و نصب نرم افزار‌ها را از توسعه دهندگان دریافت می‌‎کند، این کار باعث می‌شود درآمد اپل تا حجم زیادی کاهش پیدا کند. 

اما قانون بازار‌های دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) اعلام کرده که کاربران دستگاه‌های تلفن همراه باید قادر به نصب برنامه‌ها از فروشگاه‌های شخص ثالث باشند. به گفته مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ در حوزه فناوری، اپل اجازه سایدلودینگ (نصب برنامه شخص ثالث) را به کاربران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواهد داد و پس از ارزیابی درآمد و وضعیت ایمنی کاربرانش برای عرضه این قابلیت در سایر کشور‌ها تصمیم می‌گیرد.

به تازگی و در نسخه بتای iOS ۱۷.۲ کدنویسی مربوط به نصب برنامه‌های شخص ثالث مشاهده شده است. این کد همچنین یک قفل منطقه‌ای دارد که به اپل اجازه می‌دهد سایدلودینگ را به کشور‌های خاص محدود کند. 

اپل تا ماه مارس امسال فرصت دارد تا با قانون بازار‌های دیجیتال اتحادیه اروپا هماهنگ شود، اما مطمئناً کارکنان تیم کوک هر تلاشی را خواهد کرد تا جلوی اجبار به سایدلودینگ را بگیرد، حتی اگر فقط در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا باشد.

در فوریه، قانون بازار‌های دیجیتال اتحادیه اروپا ممکن است تغییراتی داشته باشد و «آی مسیج» (iMessage) را موظف به اتصال به سایر پیامرسان‌های مورد استفاده کاربران در اروپا کند. گفتنی است این موضوع هم محدود به ۲۷ کشور اتحادیه خواهد بود و مشخص نیست در سراسر جهان در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته