دسترسی نیمی از مردم استرالیا به اینترنت و تلفن قطع شد
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، حدود ۱۰ میلیون استرالیایی معادل ۴۰ درصد از جمعیت استرالیا، مشترک اوپتوس هستند و در طول روز، نتوانستند از تلفن، یانترنت پرسرعت یا خط ثابت استفاده کنند. بیمارستانها قادر به انجام مکالمات تلفنی نبودند و کسب وکارهای کوچک نمیتوانستند پرداختهای الکترونیکی را پردازش کنند و شبکههای برق و سرویسهای تاکسی آنلاین در بعضی از شهرها، اختلال پیدا کردند.
این اختلال نخستین بار ساعت چهار بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش شد و ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر بود که شرکت اوپتوس اعلام کرد فعالیتش به وضعیت عادی برگشته است.
طبق اعلام بانک مرکزی استرالیا، در سه سال تا ۲۰۲۲، تراکنش های نقدی استرالیا به دلیل محدودیتهای همه گیری به ۱۶ درصد کاهش یافت و روند طولانی مدت به سمت پرداخت های به اصطلاح بدون تماس را سرعت بخشید.
انتهای پیام/