تبلیغات سیاسی غولهای فناوری زیر ذره بین اتحادیه اروپا
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکتهای بزرگ فناوری با قوانین جدید اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد تا تبلیغات سیاسی را روی پلتفرمهای خود برچسبگذاری کنند که چه کسی برای آن هزینه کرده است و چه مقدار و کدام انتخابات مورد هدف قرار گرفتهاند.
قوانین جدید تبلیغات سیاسی که اواخر روز دوشنبه مورد توافق کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران پارلمان اروپا قرار گرفت، گروههای رسانههای اجتماعی مانند گوگل آلفابت پلتفرمهای متا را مجبور میکند شفافتر و پاسخگوتر باشند.
نقض قوانین جدید اتحادیه اروپا میتواند با جریمه تا ۶ درصد از گردش مالی سالانه یک ارائه دهنده تبلیغات همراه شود.
این قوانین شرکتهای کشور ثالث را از حمایت مالی تبلیغات سیاسی در اتحادیه اروپا در سه ماه قبل از انتخابات یا رفراندوم منع میکند و شامل ممنوعیت تبلیغاتی است که افراد را بر اساس قومیت، مذهب یا گرایش جنسی معرفی میکند.
ساندرو گُزی، نماینده پارلمان اروپا که این روند را در پارلمان اروپا رهبری میکند، در بیانیهای گفت: قوانین جدید انتشار اطلاعات نادرست و مداخله در فرایندهای آزاد و دموکراتیک ما را برای بازیگران خارجی سختتر خواهد کرد.
کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران اتحادیه اروپا پس از بررسی جزئیات پیشنویس این مقررات که سال گذشته توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، به توافق رسیدند.
تمام تبلیغات سیاسی آنلاین در یک مخزن تبلیغات آنلاین در دسترس خواهند بود.
پارلمان اروپا در ژوئن سال آینده انتخابات برگزار خواهد کرد و بسیاری نگران اطلاعات نادرست و دخالت خارجی در آستانه انتخابات هستند. قوانین این بلوک، ۱۸ ماه پس از اجرایی شدن که انتظار میرود در سال ۲۰۲۵ باشد، اعمال خواهند شد.
انتهای پیام/