دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

اینترنت ماهواره‌ای بهترین راه ارتباطی در نقاط دور دست کشور + فیلم

اینترنت ماهواره‌ای بهترین راه ارتباطی در نقاط دور دست کشور + فیلم
رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: در برخی نقاط کشور به دلیل نبود زیرساخت ارتباطی مناسب یا دوردست بودن آن ارائه خدمات اینترنتی ممکن نیست و استفاده از سرویس ماهواره‌ای می‌تواند بهترین راه دستیابی به اینترنت باشد.
کد خبر : 876198

امیرلاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را مطرح کرد به این معنا که در ایران آمادگی داریم هر اپراتور اینترنت ماهواره‌ای تمایل داشته باشد در چارچوب قوانین کشور فعالیت کند.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع فراخوانی در خردادماه امسال از طرف سازمان تنظیم مقررات مطرح شد با این عنوان که ایران آمادگی همکاری با شرکت اسپیس ایکس و ارائه ماهواره استارلینک تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران را دارد؛ چراکه ما در بعضی بخش‌های کشور به دلیل نبود زیرساخت ارتباطی مناسب  یا دوردست بودن و نبود شبکه سیار یا شبکه انتقال اینترنت ارائه خدمات ممکن نیست و استفاده از سرویس اینترنت ماهواره‌ای، تا برقراری شبکه سیار و گسترش فیبر نوری لازم است.

لاجوردی افزود: در آخرین جلسه هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات که روز جمعه پنجم آبان در ژنو سوئیس مقر اتحادیه بین المللی مخابرات برگزار شد، مدارک و مستندات تکمیلی ایران در خصوص فعالیت بدون مجوز منظومه ماهواره ای استارلینک در ایران مورد بررسی قرار گرفت و شرکت اسپیس ایکس و کشورهای مسئول آن مکلف به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای خود شدند.

وی با اشاره به اینکه آمدن اینترنت ماهواره‌ای چه زمانی خواهد بود، بیان کرد: در مصوبه بیان‌شده که این اتفاق «به قید فوریت» صورت گیرد و ما هم منتظر هستیم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد. چون برای جلسه بعد تنظیم مقررات باید گزارشی را به هیئت مقررات رادیویی ارائه دهیم این کار صورت گرفته  است یا خیر.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در پاسخ به درخواست تنظیم‌کنندگان مقررات بین‌المللی از آمریکا و نروژ برای غیرفعال کردن ترمینال‌های استارلینک در خاک ایران توضیح داد: ما از خدمت‌رسانی استقبال می‌کنیم، رویکرد ما در وزارت ارتباطات فرصت محور است و مخالف قطع ترمینال‌ها هستیم. ما از این رای به عنوان یک فرصت نگاه و استفاده می کنیم که نه تنها شرکت اسپیس ایکس، بلکه هر شرکت دیگری که ارائه دهنده سرویس استارلینک است، با پذیرش حقوق جمهوری اسلامی ایران که قبلا مصوب شده است، می تواند در چارچوب قلمرو ایران عمل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته