دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پنجمین پرواز فضایی تجاری «ویرجین گالکتیک» پنج‌‌شنبه اجرا می‌‌شود

پنجمین پرواز فضایی تجاری «ویرجین گالکتیک» پنج‌‌شنبه اجرا می‌‌شود
پنجمین تیم پرواز فضایی تجاری شرکت ویرجین گالکتیک پنج‌شنبه سفر خود به مدار زمین را آغاز می‌کنند.
کد خبر : 876147

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، پنجمین تیم پروازفضایی تجاری شرکت ویرجین گالکتیک که در تاریخ ۲ نوامبر (پنج‌شنبه) به فضا پرتاب خواهد شد، تشکیل شده است. این تیم شامل ۵ نفر از افراد واجد شرایط و آماده برای سفر به فضا است.

این پرواز در فاصله‌ی شش ماه پس از پرواز قبلی این شرکت برگزار خواهد شد و فضاپیمای قابل استفاده مجدد «وس‌یونیتی» (VSS Unity) به ارتفاعی حدود ۵۴ مایل از سطح زمین می‌رسد.

از آنجایی که ویرجین گالکتیک شروع به بررسی منظم نام‌ها از لیست متقاضیان صندلی سفر تجاری به فضا کرده، به نظر می‌رسد این شرکت به مشتریان خود امکان ناشناس ماندن را نیز می‌دهد. در هفته‌های منتهی به پرواز‌های چند ماه گذشته، این شرکت فضایی خصوصی اطلاعات مسافران را به صورت نامتناقض منتشر کرده است.

یکی از اعضای این تیم، ریچارد برانسون، موسس ویرجین گالکتیک است که توسط جف بزوس، از نظر اقتدار و ماجراجویی مورد تشویق قرار گرفته و آماده است تا به دستاورد‌های جدید در حوزه فضا بپردازد.

دومین عضو این تیم، بتیزی تیلور است که مهندس فضاپیما و کارشناس ارشد فضانوردی است. او قبلاً در پروژه‌های مختلفی با هواپیما‌ها و فضاپیما‌ها همراه بوده و مهارت خود را به اثبات رسانده است.

سومین عضو این تیم، ایزابل دوولیتل، عکاس حرفه‌ای است که به عنوان عضو تیم ویرجین گالکتیک انتخاب شده است. ایزابل مسئول گرفتن تصاویر بسیار زیبا از فضا در پرواز‌های فضانوردی تجاری است.

چهارمین عضو این تیم، راکوین آلبس، مهندس فناوری فضاپیما و متخصص در امور مانیتورینگ و کنترل فضاپیما‌ها است. راکوین با استفاده از دانش و تجربیاتش در این حوزه، تصمیم به پیوستن به تیم پروازی ویرجین گالکتیک گرفته است؛ و در نهایت، پنجمین عضو این تیم را جورجینا دوآلگلس که پزشک است تشکیل داده؛ دوآلگس  تخصص خود را در حوزه طب فضایی توسعه داده  و برای کمک به سلامتی فضانوردان در طول سفر‌های فضانوردی تجاری ویرجین گالکتیک به تیم پیوسته است.

این تیم از افراد ماهر و متخصصی تشکیل شده است که هرکدام از عضو‌های آن همچنین تجربه کاری و دانش فنی قوی در زمینه‌های مرتبط با فضانوردی و فناوری فضایی دارند. آن‌ها به عنوان نمایندگان شرکت ویرجین گالکتیک و همچنین تمام انسان‌های علاقه‌مند به ماجراجویی‌های فضایی، می‌توانند در همه موارد به صورت زنده گزارش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته