دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضوی‌زاده:

اینترنت نسل پنجم با سرعت خوبی در حال ارائه است

اینترنت نسل پنجم با سرعت خوبی در حال ارائه است
رئیس پژوهشگاه ارتباطات گفت: در ۱۳۹۸ پایلوت «فایو جی» با همکاری اپراتور‌ها را در جهت ارتقاء خدمات اینترنتی راه‌اندازی شد.
کد خبر : 875917

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا همایش ملی نسل پنجم ارتباطات در ایران در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و  سید محمد رضوی زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد. 

سید محمد رضوی زاده رئیس پژوهشگاه ارتباطات گفت: در سال ۱۳۹۸ پایلوت 5G  با همکاری اپراتورها در جهت ارتقا خدمات اینترنتی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: هرچند که با همه گیری بیماری کرونا وقفه‌ای در ارائه خدمات 5G بوجود آمد و اعداد و ارقام موجود متفاوت از چیزی است که ارائه شده است.

رضوی زاده با بیان اینکه به نسل دوم اینترنت با سرعت خوبی وارد شدیم ادامه داد: در سال ۱۳۷۲ سیم کارت‌های اپراتورها  برای ارائه 2G در اختیار کاربران قرار گرفت و در ادامه نسل سوم با تاخیر تقریبا ۱۵ ساله معرفی شد.

وی اظهار داشت: اینترنت 4G در سال ۱۳۹۴ ارائه شد.اما چیزی که مطرح این است که نسل های فرد اینترنت موفقیت چندانی ندارند  و باید ببنیم چرا نسل پنجم اینرنت مهم است و چرا باید به سراغ آن رفت.

رضوی زاده گفت: سوالاتی که مطرح است این است که اپراتورها چه برنامه هایی برای نسل پنجم اینترنت دارند؟ آیا کار و فعالیت مطالعاتی آن انجام شده؟ چه کنیم که تجربه ناموفق وایمکس تکرار نشود؟ و چرا وزارت ارتباطات به دنبال اجرایی کردن پروژه فیبرنوری در کشور است؟ در ادامه این همایش اپراتورها به این سوالات پاسخ خواهند داد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته