دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انگلیس فضانورد به مدار زمین می‌فرستد

انگلیس فضانورد به مدار زمین می‌فرستد
آژانس فضایی انگلیس قراردادی را با شرکت اکسیوم‌اسپیس برای مأموریت‌های سرنشین‌دار امضا کرد.
کد خبر : 875739

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، سازمان فضایی انگلیس توافقی با شرکت اکسیوم‌اسپیس برای انجام مأموریت‌های سرنشین‌دار منعقد کرده است. 

شرکت اکسیوم‌اسپیس توسط نیلاژ آکسل استیوارت، سرمایه گذار و کارآفرین آمریکایی تأسیس شده است و از قدرت‌های فنی و تجارب خود برای فراهم کردن فرصت‌های سفر تجاری فضانوردان به فضا استفاده می‌کند.

با این توافق، انگلیس به عنوان یک کشور که در زمینه انتقال فضانورد به مدار فعال است از همکاری با این شرکت بهره‌برداری می‌کند و این امکان را برای توسعه دستاورد‌های صنعتی و تجاری در فضا فراهم می‌کند. همچنین، این توافق به انگلیس اجازه می‌دهد تا در مأموریت‌های فضانوردی چند منظوره شرکت کند و به بازار تجاری فضا وارد شود؛ بنابراین فضانوردان انگلیسی ممکن است به زودی برای یک ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی پرواز کنند. طبق بیانیه‌ای که توسط آژانس فضایی انگلیس منتشر شده است، فضانوردان انگلیسی برای انجام تحقیقات علمی، نمایش دادن فناوری‌های جدید و شرکت در فعالیت‌های آموزشی و ترویجی دو هفته را در مدار خواهند گذراند.

براساس قرارداد آژانس فضایی انگلیس و شرکت اکسیوم‌اسپیس چهار فضانورد انگلیسی بواسطه یک ماموریت تجاری به مدار زمین سفر می‌کنند.

از طرف دیگر، شرکت اکسیوم‌اسپیس از سرمایه‌گذاری انگلیسی و همکاری با آژانس فضایی این کشور بهره‌برداری می‌کند؛ این همکاری قرار است امکان تولید و ارائه محصولات و خدمات فضانوردی را فراهم کند و همچنین سهامداران بین المللی را برای شرکت اکسیوم‌اسپیس جذب کند.

بنابراین، این توافق برای هر دو طرف مزایای بسیاری برای توسعه فضانوردی و سفر‌های تجاری فضایی فراهم می‌کند. همچنین این توافق می‌تواند روابط بین المللی بین صنعت فضا و سازمان‌های نظامی و دولتی را تقویت کند و به عملکرد چند منظوره مأموریتهای فضانوردی کمک کند. در نهایت، این توافق می‌تواند فرصت‌های شغلی و اقتصادی در صنعت فضا ایجاد کند و وابستگی به واردات تکنولوژی فضایی را کاهش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته