دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دستیار معاون علمی رئیس جمهور مطرح کرد؛

تبدیل حمایت‌های دولتی به زنجیره انتقال ارزش از دولت تا دانش‌بنیان‌ها

تبدیل حمایت‌های دولتی به زنجیره انتقال ارزش از دولت تا دانش‌بنیان‌ها
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: تبدیل حمایت‌های دولتی به یک زنجیره انتقال ارزش از دولت تا دانش‌بنیان‌ها از رویکردهای جدید معاونت علمی است.
کد خبر : 875668

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمدجوادصدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران در حوزه فناوری و استارت‌آپ‌ها نسبت به بقیه کشور‌های دنیا مزیت ویژه دارد، گفت: با این حال ما نتوانسته‌ایم فناوری‌ها را به صورت کامل در شرکت‌های بزرگ صنعتی رسوخ دهیم و در زمینه تجاری سازی فناوری همچنان کار‌های زیادی پیش رو داریم.

وی در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان که با حضور استاندار همدان در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: برش استانی در برخی استان‌های دارای توانمندی و سوابق قابل قبول در توسعه فناوری آغاز شده و در این استان‌ها اختیارات معاونت علمی ریاست جمهوری به استاندار که محور اصلی توسعه فناوری در استان است، تفویض شده است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری با بیان این که استان همدان در امتیازات توسعه فناوری و به خصوص تجاری‌سازی فناوری در سال‌های گذشته همواره جزء برترین استان‌های کشور بوده از تلاش‌های مجموعه مدیران استان به خصوص شخص استاندار تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین کار‌ها در توسعه فناوری در استان، ایجاد زنجیره ارزش در زیست بوم نوآوری است، اضافه کرد: تبدیل حمایت‌های دولتی به یک زنجیره انتقال ارزش که از دولت شروع شده و با گذشتن از صندوق‌های فناوری، پارک‌ها و دانشگاه‌ها به مراکز نوآوری و شتابدهنده‌ها رسیده و از طریق آن‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی فناور می‌رسد یکی از مهمترین دستورات کار در دور جدید مدیریت در معاونت علمی است.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: مدیریت استان در موضوعات فناوری باید به سمت ایجاد و تقویت بخش خصوصی فناور و دانش بنیان برود و ما حصل تلاش‌ها در بازار و اقتصاد کشور دیده شود.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش بنیان در ایجاد صندوق‌های سی وی سی با کمک صنایع بزرگ ابزار مهمی است که در اختیار استان قرار گرفته و می‌تواند موجب توسعه سریع فناوری در استان شود. توسعه مراکز هم آفرینی برای کمک به صنعتی سازی محصولات فناورانه از کار‌های مهم دیگر در توسعه فناوری در استان است که انتظار می‌رود با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته