دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تصویربرداری از چاه نفت اکتشافی توسط واحد فناور دانشگاه آزاد

تصویربرداری از چاه نفت اکتشافی توسط واحد فناور دانشگاه آزاد
واحد فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برای نخستین‌بار موفق به تصویربرداری از درون چاه نفت شد.
کد خبر : 874975

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران برای نخستین‌بار موفق به تصویربرداری از درون چاه نفت شد.

امید ارغیش سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره این موفقیت اظهار کرد: یک شرکت مهندسی به‌عنوان یکی از واحد‌های فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران به سرپرستی سیدعطاالله سید عضو هیئت علمی تمام وقت این واحد دانشگاهی موفق شد تصویربرداری ویدئویی از درون یک چاه نفت اکتشافی در یکی از میدان‌های نفتی غرب کشور انجام دهد.

تصویربرداری از درون چاه نفت اکتشافی توسط واحد فناور دانشگاه آزاد

وی افزود: این عملیات که برای نخستین‌بار در کشور بدون کمک هیچ شرکت خارجی و بدون ارزبری با رویکرد نوآوری انجام شد حاصل ابتکار عمل متخصصان و استادان فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران بوده و با اطلاعات به دست آمده از این عملیات تصویربرداری این  شرکت کارفرما (یکی از شرکت‌های وابسته و زیرمجموعه وزارت نفت) موفق شد نسبت به حل مشکل چاه نفتی اقدام کند.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: یکی از نکات بارز این موفقیت این است که این تصویربرداری به‌عنوان خدمت بار اول به اداره پژوهش و توسعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اعلام شده و در حال گذراندن تشریفات قانونی برای ثبت با عنوان خدمت بار اول در کشور بوده و به سایر شرکت‌های حفاری و متقاضی در زمینه‌های مشابه، معرفی می‌شود.

تصویربرداری از درون چاه نفت اکتشافی توسط واحد فناور دانشگاه آزاد

به گزارش آنا، این واحد فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران آمادگی خود را برای انجام عملیات در سایر چاه‌های مشابه اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته