دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوش مصنوعی تا ۱۰ سال آینده ۸۰ درصد مشاغل را نابود می‌کند

هوش مصنوعی تا ۱۰ سال آینده ۸۰ درصد مشاغل را نابود می‌کند
رهبران برجسته فناوری معتقد هستند که هوش مصنوعی احتمالاً به تغییرات لرزه‌ای در نیروی کار منجر می‌شود و بسیاری از مشاغل را حذف می‌کند.
کد خبر : 874600

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وال استریت ژورنال، رهبران برجسته فناوری گفتند که هوش مصنوعی احتمالاً به تغییرات لرزه‌ای در نیروی کار منجر می‌شود، بسیاری از حرفه‌ها را حذف می‌کند و نیاز به بازنگری اجتماعی در مورد نحوه گذراندن وقت خود دارد.

«سم آلتمن»، مدیرعامل «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI) در کنفرانس «تچ لایو» (Tech Live) گفت که این تغییرات می‌تواند به برخی افراد در اقتصاد آسیب جدی‌تر از دیگران وارد کند، حتی اگر جامعه در کل بهبود یابد. 

وی گفت: جامعه باید با سرعتی که در آن تغییر اتفاق می‌افتد، مقابله کند. ما واقعاً باید برای این انتقال کاری انجام دهیم. مردم باید اختیار و توانایی تأثیرگذاری داشته باشند. باید به‌طور مشترک معماران آینده باشیم.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی با افزایش بهره‌وری و رشد، اقتصاد جهانی را متحول کند. اما اقتصاددانان و کارآفرینان فناوری درباره اینکه این تغییر با چه سرعتی می‌تواند اتفاق بیفتد، اختلاف‌نظر دارند.

«وینود خوسلا» یک سرمایه‌گذار برجسته و از اولین حامیان اوپن‌ای‌آی، جدول زمانی مشخصی را برای تغییر کار هوش مصنوعی ارائه کرد. به گفته وی ظرف ۱۰ سال هوش مصنوعی قادر خواهد بود که کار ۸۰ درصد از تمام مشاغل را انجام دهد. 

خوسلا در ادامه به انواع بسیاری از مشاغل همچون پزشکی و حسابداری اشاره کرد که هوش مصنوعی می‌تواند تا حد زیادی جایگزین آن‌ها شود، زیرا این سیستم‌ها می‌توانند راحت‌تر به مجموعه وسیعی از دانش دسترسی پیدا کنند.

خوسلا میزان تغییرات نیروی کار را به ناپدید شدن مشاغل کشاورزی در ایالات‌متحده در قرن بیستم تشبیه کرد، انتقالی که در طول نسل‌ها اتفاق افتاد، نه سال‌ها.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته