دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هشدار «اف‌بی‌آی» در مورد خطر استفاده تروریست‌ها از هوش مصنوعی

هشدار «اف‌بی‌آی» در مورد خطر استفاده تروریست‌ها از هوش مصنوعی
رؤسای «اف‌بی‌آی» و «ام‌آی ۵» بریتانیا در مورد ظرفیت عظیم و وحشتناک هوش مصنوعی برای کمک به تروریست‌ها ابراز نگرانی کردند.
کد خبر : 874361

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فاکس نیوز، رؤسای «اف بی آی» (FBI) و «ام آی ۵» (MI ۵) بریتانیا نگرانی‌هایی را در مورد ظرفیت عظیم و وحشتناک هوش مصنوعی برای کمک به تروریست‌ها مطرح کرده‌اند و گفته‌اند که این فناوری سطح جدیدی از تهدید را به آن اضافه می‌کند که قبلا با آن مواجه نشده‌ایم.

کن مک کالوم، مدیر کل «ام آی ۵»، این هفته در جریان کنفرانس اتحاد پنج چشم در کالیفرنیا گفت: این یکی از مسائلی است که در آن هیچ کس انحصار خرد را ندارد و سعی می‌کند شکل متفاوتی از مشارکت عمومی - خصوصی و مهم‌تر از همه، مشارکت بین المللی داشته باشد.

کنفرانس اتحاد پنج چشم بین ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند بر راه اندازی یک ابتکار عمل با هدف یافتن پاسخ‌های نوآورانه برای توسعه تهدیدات اطلاعاتی، به ویژه در مواجهه با فناوری جدید مانند پلتفرم‌های مولد هوش مصنوعی متمرکز بود.

کریستوفر ری مدیر اداره تحقیقات فدرال با ذکر مثال‌هایی مانند استفاده از هوش مصنوعی برای مخفی کردن جستجو‌های هشدار دهنده مانند چگونه بمب بسازیم یا یافتن حفره‌هایی در امنیت زیرساخت‌های توسعه یافته توسط هوش مصنوعی، گفت: ما دیده ایم که هوش مصنوعی اساسا توزیع یا انتشار تبلیغات تروریستی را تقویت می‌کند.

ری گفت: این تهدیدی است که اف بی آی به آن توجه دارد، زیرا می‌تواند استراتژی موجود توسط کشور‌های متخاصم را تقویت کند. استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد دیپ فیک‌های پیچیده، سطح جدیدی از تهدید را به آن اضافه می‌کند که قبلا با آن مواجه نشده‌ایم.

دیود گارتنشتاین راس، مدیرعامل والنز گلوبال و همکار مرکز بین المللی مقابله با تروریسم در لاهه هلند، گفت که او در مورد نیاز به همکاری با شرکت‌های خصوصی برای کمک به رسیدگی به این مسائل به توافق رسیده است، با این استدلال که چنین همکاری برای دولت‌ها مثبت و بدون ابهام خواهد بود.

او اشاره کرد که در حال حاضر مسیر گفت‌وگوی باز بین بسیاری از شرکت‌های سازنده پلتفرم‌های هوش مصنوعی و دولت آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته