اپراتورها پیش از ارسال پیامک انبوه از مشترکان تأیید بگیرند
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه در برخی موارد اطلاعات مشترکان توسط برخی افراد سودجو برای ارسال پیامک انبوه مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: برای رفع این موضوع، اپراتورهای همراه ملزم شدهاند تا در صورت ارسال پیامک بدون درخواست و رضایت مشترک، بلافاصله با متخلفان برخورد کرده و برای توقف ارسال پیامک، سرشماره مورد نظر را به رگولاتوری اعلام کنند.
وی افزود: مشترکانی که بدون رضایت، برایشان پیامکهای انبوه ارسال میشود، میتوانند به آدرس اینترنتی 195.cra.ir مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند. رگولاتوری شکایات را بررسی و حداکثر ظرف مدت ٢٤ ساعت نتیجه را اعلام میکند و در صورت تکرار تخلف، موارد به کمیته تخلفات رگولاتوری ارجاع و برابر مقررات با متخلفان برخورد میشود.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش از این مصوبه ۲۷۰ را درباره مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوایی پیامکی مصوب و به اپراتورها ابلاغ کرده بود. علاوه بر این، اپراتورها ملزم شده بودند که برای اطمینان از درستی انجام فرآیند احراز هویت، علاوه بر انجام فرآیند حضوری احراز هویت مشترکان با استفاده از کارت ملی و شناسنامه عکسدار، برای فروش سیمکارتهای دوم و بیشتر، از رمز یکبار مصرف (OTP) استفاده کنند.
همچنین ارسالکنندگان پیامکهای اطلاعرسانی از سرشمارههای خدماتی ملزم شده بودند که عبارت «لغو ۱۱» را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشمارهای که از آن پیامک دریافت کردهاند، ادامه دریافت پیامک را لغو و برای عضویت مجدد و دریافت پیامکهای اطلاعرسانی خدماتی، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.
انتهای پیام/