دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1395 - 13:01
معاون فرهنگی وزیر علوم در یاسوج:

تحلیل نادرست از واژه‌ها در علوم اسلامی موجب ظهور گروه‌های تکفیری شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یکی ازعوامل اصلی در پیدایش افراطی‌گری‌ها و ظهور گروه‌های تکفیری در منطقه و جهان ناشی از برداشت‌های ناصحیح و تفسیر و تحلیل‌های غلط از واژه‌ها در علوم اسلامی و قرآنی است.
کد خبر : 87419

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سیدضیا هاشمی در همایش ملی واژه‌پژوهی در علوم اسلامی در دانشگاه یاسوج گفت: «درک ناصحیح و غلط از واژه‌های دینی، قرآنی و میراث تاریخی و گذشته منجر به ظاهرگرایی و اخبارگرایی در متون و مبانی فقهی و اسلامی خواهد شد.»


هاشمی با تبیین جایگاه واژه‌پژوهی، فهم عالمانه از احادیث، علم کلام، فلسفه، فقه و مبانی قرانی را ضرورتی اجتناب ناپذیر در شرایط کنونی جامعه و حتی منطقه و جهان دانست.


او گفت: «بدون واکاوی و شناخت درست از واژه های دینی و قرآنی و میراث تاریخی، چهره واقعی اسلام و شریعت نیز مخدوش خواهد شد. کارکرد ارتباطی و کنش واژه‌ها نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال معانی و پیام میان انسان‌ها و جامعه بشری دارد.»


هاشمی به اهمیت تفصیل واژه‌ها در علوم قرآنی و اسلامی اشاره کرد و گفت: «بدون تفصیل‌ها و دلالت‌های معرفتی نمی‌توان مخاطبان را به دین دعوت کرد یا در ترویج و تبلیغ مبانی دینی نیز تلاش کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته