کاوش عمیقتر با گوگل؛ هوش مصنوعی نتایج را خلاصه میکند
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اگر هوش مصنوعی دارید که میتواند تمام اطلاعات وب را هضم کند و خلاصهای از اخبار مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد، ممکن است هرگز مجبور به خواندن یک خبر دیگر در زندگی خود نشوید.
این موضوع برای اهالی رسانه به عنوان گوگل کابوس است.
دیگران چیزی به نام هوش مصنوعی مولد را آزمایش میکنند که با استفاده از دادههای گذشته، محتوای جدیدی خلق میکند.
گوگل از ماه مه و پس از آنکه ناظران صنعت، اهمیت آینده این غول فناوری در ارائه اطلاعات به مشتریان در پی ظهور چت بات پاسخ به پرسش اوپنای آی با نام چت جیپیتی را زیر سوال بردند، شروع به ارائه شکل جدیدی از جستجو با استفاده از هوش مصنوعی مولد کرده است.
این محصول که «اس جی ای» Search GenerativeExperience (SGE) نام دارد، از هوش مصنوعی برای ایجاد خلاصه در پاسخ به برخی سوالات جستجو استفاده میکند.
براساس خلاصه گوگل از «اس جی ای»، این خلاصهها در بالای صفحه اصلی جستجوی گوگل با لینکهایی برای «کاوش عمیق تر» ظاهر میشوند.
اگر ناشران بخواهند از استفاده از محتوای خود توسط هوش مصنوعی گوگل برای کمک به تولید این خلاصهها جلوگیری کنند، باید از همان ابزاری استفاده کنند که از حضور آنها در نتایج جستجوی گوگل نیز جلوگیری میکند و آنها را عملا در وب نامرئی میکند.
گوگل میگوید که نمایههای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از چندین صفحه وب ترکیب شده اند و لینکها طوری طراحی شده اند که یک نقطه پرش برای یادگیری بیشتر باشند. این شرکت «اس جی ای» را به عنوان یک آزمایش انتخابی برای کاربران توصیف میکند تا به آن در تکامل و بهبود محصول کمک کند، در حالی که بازخورد ناشران خبری و دیگران را در بر میگیرد.
به گفته چهار ناشر بزرگ که به شرط ناشناس ماندن برای جلوگیری از پیچیده شدن مذاکرات در حال انجام با گوگل با رویترز صحبت کرده اند، این محصول که هنوز در حال تکامل است و در حال حاضر در ایالات متحده، هند و ژاپن در دسترس است، نگرانیهایی را در میان ناشران ایجاد کرده است چرا که آنها تلاش میکنند جایگاه خود را در جهانی که هوش مصنوعی میتواند بر نحوه یافتن و پرداخت اطلاعات توسط کاربران تسلط داشته باشد، پیدا کنند.
این ناشران میگویند که این نگرانیها مربوط به ترافیک وب، اینکه آیا ناشران به عنوان منبع اطلاعاتی که در خلاصههای «اس جی ای» ظاهر میشوند، اعتبار خواهند داشت یا خیر، و دقت این خلاصهها است. مهمتر از همه، ناشران میخواهند به محتوایی که گوگل و دیگر شرکتهای هوش مصنوعی ابزارهای هوش مصنوعی خود را براساس آن آموزش میدهند، پاداش داده شود که یک نکته مهم در مورد هوش مصنوعی است.
سخنگوی گوگل در بیانیهای گفت: همانطور که ما هوش مصنوعی مولد را به جستجو میآوریم، به اولویت بندی رویکردهایی ادامه میدهیم که ترافیک ارزشمندی را برای طیف گستردهای از سازندگان، از جمله ناشران خبری، برای حمایت از یک وب سالم و باز ارسال میکنند.
انتهای پیام/