دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سامانه بازرسی قرص و کپسول مبتنی بر هوش مصنوعی بومی شد

سامانه بازرسی قرص و کپسول مبتنی بر هوش مصنوعی بومی شد
یک شرکت فناور موفق به طراحی و تولید سامانه بازرسی قرص و کپسول توسط هوش مصنوعی شده است.
کد خبر : 873626

محمد سوادکوهی مدیرعامل یک شرکت بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، در حاشیه چهارمین رویداد ملی عصر امید در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: شرکت ما درزمینهٔ پروژه‌های تجهیزات بینایی ماشین و هوش مصنوعی محصولات خود را ارائه می‌دهد.

وی درباره نحوه عملکرد این محصول گفت: دستگاهی که اینجا ارائه‌شده سیستم بازرسی قرص و کپسول است به‌طوری‌که وجود قرص دربسته  یا شکستگی آن را شناسایی کرده و هشدار می‌دهد.

سوادکوهی سرعت، دقت بالا و خطای کم  را از ویژگی‌های این محصول برشمرد و افزود: این دستگاه هر چیزی که روی خط تولید بوده و نیاز به کنترل کیفی اعم از ابعاد، بارکد، برچسب و شکل ظاهری را داشته باشد می‌تواند بدون نیاز به اپراتور و صرفاً با یک دوربین خاص شناسایی و کنترل کند و در صورت عدم تطابق محصول آن‌ها را از سیستم خارج کند.

وی بیان کرد: دوربینی که در این دستگاه استفاده می‌شود دوربین صنعتی است و در ایران تولید نمی‌شود اما بقیه قطعات ایرانی بوده، همچنین برنامه‌های نرم‌افزاری آن توسط متخصصین ایرانی برنامه‌نویسی شده است.

سوادکوهی گفت: این محصولات ازنظر کیفیت با نمونه خارجی برابری می‌کند اما ازنظر قیمت یک‌ سوم تا یک‌ چهارم نمونه خارجی است. 

به گزارش آنا، رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ تا ۲۵ مهر جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

همراه با این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محوریت چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته