دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در شرکت تویوتا؛

فناوری‌های الکتریکی و هوش مصنوعی توسعه می‌یابد

فناوری‌های الکتریکی و هوش مصنوعی توسعه می‌یابد
شرکت خودروسازی تویوتا روز گذشته از دومین شاسی بلند الکتریکی خود رونمایی کرد که یک مدل مفهومی به نام FT-۳e است. این خودرو فعلاً در حالت پیش نمایش بوده و کارشناسان احتمال می‌دهند زمینه ساز معرفی یک ۴x۴ الکتریکی رادیکال باشد تا عصر جدیدی را برای شرکت آغاز کند.
کد خبر : 873560

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، پیش نمایش محصول جدید تویوتا در حالی انجام شد که کارشناسان، این خودرو را گام بلندی در توسعه فناوری خودرو‌های الکتریکی و تلفیق هوش مصنوعی و دنیای خودرو می‌دانند. قرار است این محصول جدید در کنار نوع اسپورت FT-Se، به طور کامل در نمایشگاه خودروی توکیو در ۲۶ اکتبر رونمایی شود، ولی اطلاعات فعلی پیش نمایشی آن نشان می‌دهد که با یک مدل ۴x۴ پنج صندلی با طراحی منحصر به فرد رو به رو هستیم.

 طراحی چشم نواز این محصول با کمک هوش مصنوعی انجام شده است و گفته می‌شود که بدنه این خودرو تا حد امکان ساده بوده و با خطوط خاصی بهینه شده و خط کمربند برجسته‌ای مشابه لندرور دیفندر داشرد. محصول جدید تویوتا همچنین دارای میله نور عقب با عرض سپر، پانل مربعی و طراحی جدید چرخ آلیاژی همرنگ بدنه خواهد بود.

نمایشگر‌های دیجیتالی طراحی شده در مدل مفهومی جدید تویوتا، اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ باتری، دمای کابین و کیفیت هوا را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

فناوری باتری به کار رفته در این خودرو به تویوتا کمک می‌کند تا سیستم آیرودینامیک خود را بهینه کند. سخنگوی این شرکت گفت که کاهش ارتفاع باتری یک عامل کلیدی برای بهبود کارایی است، زیرا این امر به نوبه خود امکان طراحی پایین‌تر و آیرودینامیک‌تر را فراهم می‌کند که سطح کشش نیرو‌های وارد شده را کاهش می‌دهد. گفتنی است در نسخه bZ۴X، ارتفاع باتری حدود ۱۵۰ میلی متر است، اما این میزان برای این مدل جدید به ۱۲۰ میلی متر کاهش می‌یابد.

 تویوتا معتقد است این محصول جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا کیفیت سواری را با ترجیحات خود تطبیق داده و همچنین در راستای برنامه تویوتا برای کاهش ۳۵ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰، از تکنیک‌های تولید کاهش آلاینده‌ها و فناوری هواپیما در این خودروی جدید استفاده شده است.

هنوز جزئیات بیشتری از نسخه مفهومی جدید تویوتا منتشر نشده است، اما پیش بینی می‌شود زمانی که این محصول به طیف تولیدات تویوتا بپیوندد، به دومین شاسی بلند الکتریکی آن پس از bZ۴X که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد تبدیل خواهد شد و به هدف بزرگ این برند برای فروش سالانه یک و نیم میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۲۶ کمک خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست این خودرو با یکبار شارژ تا چه مسافتی را طی خواهد کرد، اما تویوتا پیش از این اعلام کرده بود که در حال توسعه نسل بعدی بسته باتری لیتیوم یونی با عملکرد بالا با برد ۹۹۳ کیلومتر برای جایگزینی باتری Performance مورد استفاده در خط تولید فعلی است. علاوه بر این سخنگوی تویوتا گفت تولید نسل جدید باتری‌ها ۱۰ درصد ارزان‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته