دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد استان تهران خبر داد؛

کسب رتبه سوم دانشگاه آزاد تهران‌جنوب در حوزه فناوری و نوآوری

کسب رتبه سوم دانشگاه آزاد تهران‌جنوب در حوزه فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از کسب رتبه سوم واحد تهران‌‌جنوب این دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری بین دانشگاه‌های آزاد خبر داد.
کد خبر : 873472

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد محمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دومین کنفرانس ملی «فناوری‌های نوین در انرژی و مواد» که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، گفت: علم اقتدار است و کسی که به آن دسترسی پیدا کند مغلوب می‌شود و نمونه آن را در کشور بسیار شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت منابع انسانی ارزشمند و فرهیخته در کشور داریم، اظهار کرد: این ظرفیت مناسب در کشور افتخارات بزرگی به ارمغان می‌آورد.

محمدی با اشاره به توانمندی‌های محققان دانشگاهی، عنوان کرد:  اکنون شاهد تحولات عظیمی در رشته مواد و انرژی  هستیم؛ همچنین کشور در حوزه نانوتکنولوژی جز کشور‌های برتر قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه نسل چهارم و پنجم حرکت کنند، گفت: دانشگاه‌ها باید در حوزه آموزش، پژوهش، صنعت و حل مسائل محیط زیست ورود کنند.

وی با بیان اینکه ضروری است که صنعت در مراکز عالی آموزش  حضور داشته باشد، افزود: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در تحقیق و توسعه صنعت می‌توانند نقش ایفا کنند و صنایع می‌توانند سفارشات خود را برای رفع نیاز‌ها به دانشگاه‌ها ارائه دهند.

محمدی مطرح کرد: مسائل متعدد بسیار زیادی وجود دارد که هنوز جای کار دارد. تعامل صنعت و دانشگاه باید از طرف دانشگاه آغاز شود. مسئولان فقط نقش ریل‌گذاری را در دانشگاه‌ها برعهده دارند؛ اما دانشجویان باید توانمندی‌های خود را معرفی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بایستی همراه با نقشه راه باشد؛ در غیر این‌صورت آن‌ها در حد تفاهم‌نامه باقی می‌مانند و مسیر به قرارداد منجر نمی‌شود. قرارداد‌ها توسط دانشگاه‌ها به نتیجه مطلوب می‌رسد.

وی با بیان اینکه باید برای تحقق اهداف توسعه نظام، مسیر را با یکدیگر جلو ببریم، اظهار کرد: توسعه علوم و فناوری‌های نوین، با انعقاد قرارداد اتفاق می‌افتد.

به گفته محمدی، صنایع به این نتیجه رسیدند که دانشگاه‌ها می‌توانند در تحقیق و توسعه نقش مطلوبی ایفا کنند. اکنون خروجی دانشگاه‌ها اشتغال ایجاد می‌کند و بسیاری از دانشگاه‌ها کرسی‌های مدیریت در صنایع را به دست آوردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با تربیت محققان و تکنسین‌ها گام مؤثری در پاسخگویی به نیاز جامعه برداشته‌اند.

وی افزود: اولین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در مواد و انرژی در ۱۳۹۸ ارتباط خوبی را با صنایع برقرار کرد که شامل محور‌های تخصصی در مواد و انرژی و علوم انسانی می‌شود و این از نوآوری‌های دانشگاه آزاد تهران جنوب به شمار می‌رود.

محمدی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد تهران جنوب در حوزه فناوری و نوآوری رتبه سوم را کسب کرده است. با تکرار رویداد‌های علمی چنینی در جامعه دانشگاهی، نشاط علمی در دانشگاه بیش از پیش خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته