دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خداحافظی با دانشکده‌های نسل قدیم در دانشگاه آزاد اسلامی

خداحافظی با دانشکده‌های نسل قدیم در دانشگاه آزاد اسلامی
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با خداحافظی از دانشکده‌های نسل قدیم به‌طور ویژه پا به عرصۀ موضوعات علمی جذاب کشور و دنیا می‌گذارد.
کد خبر : 873426

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی‌‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش ملی «پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره آیات قرآن اظهار کرد: قطعاً اگر جاذب نور خداوند باشید عزتی را که مختص خداوند متعال است نصیب انسان خواهد کرد.

وی افزود: پنج سال آینده دنیا و کشور در زمینه هوش مصنوعی قابل پیش‌بینی نیست و هوش مصنوعی نقش مهمی را در دنیا بازی خواهد کرد؛ بنابراین طبق فرمایش مقام معظم رهبری، نیاز جامعه و پیشرفت‌های کشور باید به فکر بود و این مسئله را در دانشگاه باید جدی گرفت.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سیاست‌های این دانشگاه در زمینه هوش مصنوعی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی برای نخستین با در کشور خیلی جدی به هوش مصنوعی ورود کرده این کنفرانس که شروع آن یک سال قبل بوده، برنامه‌ریزی شد و تاکنون کنفرانسی با این ابعاد در کشور به‌ندرت برگزار شده است.

علی اکبری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور ویژه در موضوعات جذاب کشور و دنیا ورود خواهد کرد و هوش مصنوعی، امنیت غذایی، حمل‌ونقل و انرژی نیز از این موضوعات جذاب است. در این دانشگاه با دانشکده‌های نسل قدیم خداحافظی می‌شود. علاقه‌مندی دانشگاه با علم، تکنولوژی، نیاز‌ها و چالش‌های روز است و به این سمت در حال حرکت بوده تا بتواند در سال‌های آینده توانمندی خاص داشته باشد و در کشور حرف جدیدی بزند.

وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تقاضامحوری، مسئله محوری، نیاز محوری در حرکت است و به سمتی می‌رود که دانشجو‌ها به این دانشگاه افتخار کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته