دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۳۴؛

نقش کریدور فناوری در زیست‌بوم دانش‌بنیانی

نقش کریدور فناوری در زیست‌بوم دانش‌بنیانی
کریدور علم و فناوری، شبکه‌ای انبوه از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، زیرساخت‌های ارتباطی افراد و اطلاعات است که مختص شرکت‌های دانش‌بنیان است.
کد خبر : 873341

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، کریدور علم و فناوری، زیرساخت‌های محیط‌های ارتباطی ویژه را با یک برنامه مدون و مدیریت توسعه‌گرا در شرایط محیطی و اقتصادی لازم برای جذب فرصت‌ها، سرمایه‌های علمی و اقتصادی، بسط و گسترش نوآوری و رشد اقتصاد دانش بنیان را فراهم می‌کند.

کریدور‌های علم و فناوری باعث توسعه آموزش‌های تخصصی برای کسب مهارت‌های لازم و مورد نیاز جامعه می شود. این کریدورها در یک امتداد جغرافیایی و بر اساس یک نظام مدون با اهداف و راهکار‌های معین هماهنگ شده و با جذب سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای و اشتراک منافع آورده‌های همه طرف‌های ذی‌نفع و هم‌افزایی میان سازمان‌ها، مراکز و موسسات حاضر در کریدور، سبب ارتقاء نوآوری و توسعه علم و فناوری می‌شود.

کریدور فناوری باعث توسعه مهارت آموزی، تولید ثروت، اقتصاد و ایجاد جامعه دانا محور می شود.

کریدور‌های علم و فناوری به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه اقتصاد دانش محور با ایجاد انگیزش در صنایع برای حرکت به سمت فناوری‌های نوین و کسب و کار‌های با ارزش افزوده، تلاش می‌کند محیطی جذاب برای سرمایه گذاران، بنگاه‌های اقتصادی، شرکت‌ها و موسسات دانش‌محور و شهروندان پدید آورند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته