دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صفر تا صد خط تولید بطری آب معدنی بومی‌سازی می‌شود

صفر تا صد خط تولید بطری آب معدنی بومی‌سازی می‌شود
محققان یک شرکت دانش بنیان درصدد بومی سازی صفر تا صد خط تولید بطری آب معدنی هستند که یک هشتم نمونه مشابه آلمانی هزینه دارد.
کد خبر : 873320

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان ساخت قالب‌های بادی و قالب‌های تزریق پلاستیک و همچنین ماشین سازی در زمینه‌های مختلف نظیر صنایع غذایی، بهداشتی، صنعتی و دارویی را در دستور کار خود دارد.

اما در کنار این محصولات، یکی از حوزه‌های تخصصی این شرکت، خط تولید بطری آب معدنی و بطری آب آشامیدنی است؛ این خط، در بردارنده بخش‌هایی همچون تولید بطری‌های یکبار مصرف، دستگاه شیرینگ پک، ردیف کن، ماشین برچسب زنی، دستگاه بادکن پت و دستگاه پرکن است.

مردانی کمالی، در خصوص دستگاه‌های شست وشو در خط تولید بطری پلاستیکی گفت: ما دو نوع دستگاه «تری بلوک» و «منوبلوک» برای شست و شوی بطری‌ها تعریف کرده‌ایم، دستگاه منوبلوک برای شست و شوی خط روغن‌های خوراکی با سرعت بالا و تری بلوک برای شست وشوی خط‌های آب میوه و آب به کار می‌رود.  

وی در ادامه از دستگاه لیبل زن سخن گفت و ادامه داد: دستگاه لیبل‌زن، بطری‌هایی شیشه‌ای، پی وی سی، پلی اتیلن و. را پوشش می‌دهد؛ لیبل زن‌های او پی جی از پیشرفته‌ترین این دستگاه‌ها هستند که از سرعت بسیار بالایی برخوردارند. این لیبل‌ها با زخامت ۴- ۵-۶ میکرون با مصرف چسب خیلی کم، تعبیه شده است.

وی ادامه داد: بین دستگاه‌ها یکسری ریل‌های ارتباطی هوایی، زمینی و ترافیک قرار دارد و اگر فضا محدود باشد به جای ایجاد ریل‌های ارتباطی ۵۰ – ۴۰ متری، ریل ترافیک ۳ الی ۴ متری به صورت رفت و برگشت تعریف می‌شود.

مردانی کمالی، آخرین مرحله خط تولید بطری را دستگاه شیرین عنوان کرد و گفت: دستگاه شیرین، معمولا در انتهای خط قرار می‌گیرد، تولیدات ما به صورت پک‌های شش تایی دوازده تایی است.

وی در خصوص مزیت خط تولید بطری سازی شرکت  نسبت به دیگر رقبا، افزود: ما از معدود شرکت‌هایی هستیم که خط را از صفر تا صد بومی کرده ایم؛ از واحد طراحی گرفته تا بطری زن، ردیف کن، تری بلوک، لیبل زن و دستگاه شیرین را پوشش می‌دهیم.

وی ادامه داد: از سال ۸۶ تا به امروز در کنار بازارداخلی، صادرات حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ دستگاه را به کشور‌های عراق، تاجیکستان، افغانستان، گرجستان و ... داشته‌ایم و تلاش کردیم کشور‌های آمریکای لاتین و آفریقا را به دایره صادراتی خود اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت هزینه پایین این خط تولید را از دیگر مزیت‌ها برشمرد و گفت: قیمت تمام شده خط تولید بطری زن، یک هشتم نمونه‌های مشابه آلمانی و نصف نمونه چین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر