دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده از هوش مصنوعی در تولید تخته‌های تعادلی هوشمند

استفاده از هوش مصنوعی در تولید تخته‌های تعادلی هوشمند
یک شرکت فناور با استفاده از فناوری هوش مصنوعی موفق به تولید تخته تعادلی هوشمند شد.
کد خبر : 872966

پویا فوده مدیرعامل یک شرکت فناور مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج که در رویداد عصر امید البرز در حوزه تخصصی «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری آنا درخصوص محصول فناورانه خود توضیح داد: تخته تعادلی هوشمند را در این نمایشگاه عرضه خواهیم کرد که با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند.

وی درباره کاربرد و نحوه استفاده از این محصول توضیح داد: تخته‌های تعادلی سنتی اینگونه هستند که افراد روی آن قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند تعادل خود را حفظ کنند. در واقع این وسیله‌ به تقویت مخچه مغز کمک می‌کند. افرادی که ورزش‌هایی مانند یوگا انجام می‌دهند و افرادی که تحت کاردرمانی قرار دارند مانند کهن‌سالان مبتلا به پارکینسون، کودکان مبتلا به اوتیسم و افراد فلج مغزی از تخته‌های تعادلی استفاده می‌کنند.

این فعال فناور درباره قابلیت‌های این محصول افزود: اما تخته تعادلی هوشمندی که ما طراحی کرده‌ایم به این صورت است که شخص روی دستگاه قرار می‌گیرد و می‌تواند به صورت مستقیم و از روی مانیتور وضعیت تعادلی خود را مشاهده کند. همچنین می‌تواند یک نوع بازی‌های ساده انجام دهد و با پاهای خود صفحه را کنترل کند؛ این حرکت باعث می شود که شخص بتواند زمان بیشتری را به این‌کار اختصاص دهد.

فوده با اشاره به استفاده از فناوری هوش مصنوعی در تولید این محصول توضیح داد: هوش مصنوعی باتوجه به فیدبکی که از شخص دریافت می‌کند می‌تواند قبل از برهم خوردن تعادل فرد با توجه به سیستم‌ هوشمندی که دارد به فرد هشدار می‌دهد. این قابلیت باعث می‌شود شخص بتواند حرکت خود را اصلاح کند.

به گزارش آنا، رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ تا ۲۵ مهر جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌شود.

همراه با این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محوریت چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته