دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بومی‌سازی دستگاه ضد سرقت ترانسفورماتور همراه با نرم‌افزار مانیتورینگ

بومی‌سازی دستگاه ضد سرقت ترانسفورماتور همراه با نرم‌افزار مانیتورینگ
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی یک دستگاه ضد سرقت ترانسفورماتور همراه با نرم‌افزار مانیتورینگ شده است.
کد خبر : 872688

سید مهدی حکیمی، عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و مدیرعامل  یک شرکت دانش‌بنیان حاضر در رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیا» که ۲۲ تا ۲۵ مهرماه در کرج برگزار می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره محصولی که ارائه کرده‌اند، گفت: سرقت ترانسفورماتورها یکی از مشکلات بزرگ شبکه انتقال برق است که تاکنون روش‌های موثری برای حل این مسئله نداشته‌ایم. ما دستگاه ضد سرقت ترانسفورماتور همراه با نرم‌افزار مانیتورینگ در بستر «جی‌آی‌اس» (GIS) را در این نمایشگاه ارائه کردیم که امکان رصد داده‌های مربوط به هر ترانسفوماتور را در هر لحظه فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: در این دستگاه با استفاده از حسگرهای مختلف و الگوریتم‌های بهبود یافته امکان هشدار قبل از اقدام به سرقت دستگاه ترانسفورماتور با تشخیص دقیق مختصات دستگاه مورد نظر وجود دارد که تصمیم‌گیری سریع جهت اقدام لازم برای مسئول مربوطه را فراهم می‌آورد. این محصول در شرکت‌های توزیع نیروی برق و برق‌های منطقه‌ای کاربرد دارد.

حکیمی درباره مزیت این محصول دانش‌بنیان در مقایسه با نمونه‌های داخلی و خارجی بیان کرد: این  نرم‌افزار داده‌های مربوط به هر ترانسفوماتور را در هر لحظه رصد می‌کند. همچنین قیمت کمتری نسبت به سایر تولیدکنندگان و رقبای خارجی دارد.

به گزارش آنا، رویداد ملی عصر امید البرز در حوزه تخصصی «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ تا ۲۵ مهر جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌شود.

همراه با این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محوریت چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته