دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دهقانی: حوزه شناخت در اقتدار و امنیت کشور اثرگذار است

دهقانی: حوزه شناخت در اقتدار و امنیت کشور اثرگذار است
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: حوزه شناخت می‌تواند در اقتدار و امنیت یک کشور اثرگذار شود.
کد خبر : 872129

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین رونمایی از نماد اعتباربخش محصولات حوزه شناختی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، شقایق حق جو رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، محمدامین حاجی هاشمی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و حامد علامتی رئیس کانون پرورش کودکان و نوجوانان برگزار شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی و راهبردی بازی در تربیت و رشد فرزندان، گفت: به دلیل مشغله‌ها و محدودیت‌های زمانی، امروزه راهی جز سرگرم کردن کودکان و نوجوانان با بازی‌های سازنده نیست. از سویی بزرگسالان نیز با توجه به شرایط زندگی امروزی در مواقعی راه بهتر و دیگری جز بازی ندارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به رسوخ روزافزون فناوری‌های شناختی و توسعه صنعت و فناوری اطلاعات به واسطه رشد فناوری بازی‌های دیجیتال، افزود: دلایل توسعه سخت افزار‌های رایانه‌ای کشش، ظرفیت و استقبال روزافزون نسبت به بازی‌های جدید و نشان دهنده بازار و ظرفیت این حوزه است. حوزه شناخت به قدری می‌تواند حایز اهمیت باشد که در اقتدار و امنیت یک کشور اثرگذار شود.

دهقانی ادامه داد: در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی می‌توان موقعیت‌هایی را ایجاد و شبیه‌سازی کرد که در فضای واقع، ایجاد آن‌ها به راحتی ممکن نباشد. کارکرد‌های حوزه شناختی در درمان، سرگرمی، تربیت، آموزش و اقتدار آفرینی به خوبی شناخته شده است و تنظیم‌گری و رگولاتوری می‌تواند ضمن اثربخش ساختن هرچه بهتر به توسعه بازار این حوزه نیز منجر شده و ضمن کمک به مخاطبان، به تولیدکنندگان بازی نیز یاری رساند.

وی با اشاره به حمایت تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و ترویجی معاونت علمی، عنوان کرد: ستاد علوم شناختی نقش ترویج‌گری را در این حوزه ایفا می‌کند و همکاری ستاد در قالب این نهاد اعتباربخش با مشارکت اثربخش تولیدکنندگان می‌تواند به توسعه و اثرگذاری هرچه بیش‌تر و بهتر این حوزه کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته