دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیگیری مستقیم وزیر ارتباطات برای رفع مشکلات پروژه فیبر نوری

پیگیری مستقیم وزیر ارتباطات برای رفع مشکلات پروژه فیبر نوری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ای با حضور معاونان و مدیران استانی روند پیشرفت پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها را بررسی کرد و برای رفع مشکلات دستوراتی نیز صادر کرد.
کد خبر : 872018

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه هفتگی بررسی طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها با حضور معاونان و مدیران کل استانی وزارت ارتباطات در استان‌ها با تقدیر و تشکر از تمامی معاونان و مدیران استانی فعال در پروژه تاکید کرد: ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها مهمترین پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در حوزه زیرساختی است. 

وی افزود: بر این اساس همه منابع وزارت ارتباطات برای این پروژه بسیج شده است و انتظار می‌رود که تمامی معاونان و مدیران استانی نیز شبانه روزی برای پیشرفت و نهایی شدن این پروژه تلاش کنند. 

زارع پور با بیان اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها اکنون به پروژه ملی و تعهد دولت سیزدهم تبدیل شده است گفت: برای تحقق این هدف و تعهد، بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته باید در گام نخست تا پایان سال بیش از ۸ میلیون پوشش ایجاد شود که با این اقدام برداشتن گام‌های بعدی تسهیل خواهد شد. 

وی افزود: بر این اساس انتظار می‌رود که تمامی معاونان و مدیران شبانه روزی تلاش کنند تا در سه ماهه آتی که شرایط جوی مناسب‌تر خواهد بود کار حفاری‌ها به اتمام برسد تا سه ماهه پایانی تنها صرف فیبرکشی و کار‌های تکمیلی شود. 

وزیر ارتباطات در خاتمه تاکید کرد که همه باید توجه کنند که به هیچ وجه نباید لحظه‌ها را از دست داد و به شکل جهادی همه دست به دست هم دهیم تا پایان دولت، ۲۰ میلیون پوشش مورد نظر ایجاد شود. 

در بخشی از این جلسه امیر محمدزاده لاجوردی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارشی از روند پیشرفت برنامه پوشش تعهدی ۸۰ درصد خانوار‌های کشور (۲۰ میلیون خانوار) ارایه کرد. 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در بخشی از این گزارش تاکید کرد که برنامه تعهدی در حدود ۹۷ درصد شهر‌ها نهایی شده است و تاکنون این پروژه در قریب به ۱۵۰ شهر فعال شده است. 

در ادامه جلسه نیز برای پیشبرد و راهبری این پروژه در استان ها، معاونان وزیر به عنوان معین استانی این پروژه ملی تعیین شدند و مقرر شد هر معاون وزیر در سه استان به عنوان نماینده ویژه وزیر ارتباطات به عنوان راهبر اصلی پروژه، مسوولیت بازدید و ارزیابی میدانی از پیشرفت کار اپراتور‌ها و حل موانع اجرایی را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته