دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهره‌مندی یک شرکت دانش‌بنیان از خدمات مالی فناورانه با حمایت یک صندوق پژوهش و فناوری

بهره‌مندی یک شرکت دانش‌بنیان از خدمات مالی فناورانه با حمایت یک صندوق پژوهش و فناوری
تفاهم‌نامه همکاری بانکی و بیمه‌ای بین یک شرکت دانش‌بنیان از مجموعه بنیاد مستضعفان و یک صندوق عامل در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی طرفین منعقد شد.
کد خبر : 870664

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین یک شرکت فعال در حوزه دانش‌بنیان، به عنوان بازوی دانش‌بنیان بنیاد مستضعفان و یک صندوق عامل به‌منظور بهره‌مندی از خدمات مالی و فناورانه این صندوق، منعقد شد.

فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در سکوهای تأمین مالی جمعی

سید روح‌الله میرامینی؛ مدیرعامل یک صندوق پژوهش و فناوری با تشریح زمینه‌های متنوع فعالیت‌های این صندوق و خدمات ویژه آن به زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور گفت: این صندوق در دوره 15 ساله فعالیت خود تجربیات موفقی در تعامل با اکوسیستم پولی و سرمایه‌ای کشور داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این صندوق با 12 بانک در زمینه صدور ضمانت‌نامه و سایر خدمات مالی تفاهم‌نامه همکاری می کند، گفت: همچنین در تعامل با بازار سرمایه تجربیات موفقی را در حوزه‌هایی همچون VC فاندها،VC فرم‌ها، صندوق‌های PE و فاند و فاندها ایجاد کرده است. ضمن این‌که فعالیت در سکوهای تأمین مالی جمعی را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: این مجموعه همچنین تجربیات موفقی در زمینه لندتِک و اینشورتک دارد، ضمن این‌که در حوزه فین تک نیز علاوه بر مکانیزه ساختن خدمات خود با تکیه بر سامانه‌های تخصصی، این تجربیات موفق را در اختیار سایر صندوق‌های پژوهش و فناوری، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مالی دیگر نیز گذاشته است.

به گفته وی، بنابراین صندوق مجموعه‌ای از ابزارهای لازم برای تأمین مالی حوزه فناوری را به وجود آورده و آن را به زیست‌بوم دانش‌بنیان و فناور کشور نیز عرضه کرده است.

همچنین یاسر خانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به خدمات مؤثر صندوق توسعه فناوری‌های نوین به حوزه دانش‌بنیان کشور گفت: این مجموعه با ایجاد زنجیره خدمات توانسته است همواره کامل و پیشرو حرکت کند؛ به‌طوری‌که ما با این تفاهم‌نامه می‌توانیم به هر آنچه از یک صندوق نیاز داریم و یا حتی فراتر از آن دست می‌یابیم.

خانی با تأکید بر مأموریت دانش‌بنیانی این شرکت در مجموعه بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: ما نیز به‌تبع همه صندوق‌ها، VC ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به خدمات مالی متنوعی داریم، ضمن این‌که ظرفیت‌های دیگری نیز در بنیاد مستضعفان وجود دارد که امیدواریم با هم‌افزایی بین دو مجموعه قدم‌های خوبی در راستای اعتلای اکوسیستم نوآوری و کسب‌وکار و زنجیره ارزش بنیاد برداشته شود.

به گزارش آنا، بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است این صندوق خدمات خود را در زمینه بانکی و بیمه‌ای اعم از ارائه تسهیلات، ارائه ضمانت‌نامه، طراحی بیمه‌های نوآورانه، طراحی بیمه ضمانت‌نامه و خدمات دیگر را به شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی شده از سوی بنیاد مستضعفان ارائه کند. همچنین با تأمین مالی و سرمایه‌گذاری طرح‌های دانش‌بنیان و فناور، شرکت‌های معرفی شده از سوی بنیاد مستضعفان را راستای تجاری‌سازی و توانمندسازی حمایت کند.

از سوی دیگر بنیاد نیز ظرفیت‌های خود را در اجرای طرح برند تجاری و تضمین کیفیت (گارانتی) محصولات پارک فناوری پردیس در اختیار صندوق توسعه فناوری‌های نوین به‌عنوان مجری این طرح قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته