دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طرح پیشران کارخانه هم‌آفرینی و نوآوری انیمیشن ارائه شد

طرح پیشران کارخانه هم‌آفرینی و نوآوری انیمیشن ارائه شد
طرح پیشران کارخانه هم‌آفرینی و نوآوری انیمیشن در پنجمین کارگروه تخصصی ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم به عنوان زیرساخت توسعه زیست بومی برای حضور حلقه‌های موثر و تاثیرگذار بر اقتصاد خلاق و دانش‌بنیانی در صنعت انیمیشن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 870325

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پنجمین کارگروه تخصصی ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با حضور مسعود حسنلو، دبیر ستاد و جمعی از فعالان و جامعه نخبگانی این عرصه برگزار شد.

بنابر نگرش فعالان اقتصاد خلاق انیمیشن و کارگروه انیمیشن ستاد، یکی از اصلی ترین پیشران های تحقق اقتصاد خلاق به ویژه در حوزه انیمیشن، زیر ساخت همرسانی فعالان و بازیگران این عرصه و تحقق چرخه زنجیره ارزش صنعت انیمیشن در بستری تعاملی، تبادلی، ایده محور و خلاقیت محور است.

شرایط جدید حاکم بر نظام فرهنگی و تولید محتوای هنری و احساس نیاز به حمایت های زیرساختی و کلان تخصصی، کارگروه را بر آن داشت طرح ایجاد یک اجتماع هدفمند در راه اندازی و حضور در زیست بوم فناوری و نوآوری انیمیشن را به عنوان یک طرح پیشران ارائه شده حاصل مطالعات و تجربیات بلند مدت این کارگروه در قالب «کارخانه هم آفرینی و نوآوری انیمیشن» طرح، بررسی و ارائه کند.

ضرورت تشکیل کارخانه هم آفرینی و نوآوری انیمیشن، فقدان زیر ساخت جدی به منظور سازماندهی و ایجاد هماهنگی میان فعالان حوزه انیمیشن و صنایع مربوط است؛ خلاء‎هایی که چه نهادهای متولی و سازمان ها و چه اصناف مربوط به این صنعت امکان جبران مستقل آن را نداشته اند.

در مقایسه با کشورهای پیشتاز و در حال رشد در این صنعت که مجموعه های بزرگ و کوچک مختلفی با کارکردها و رویکرد های متفاوت اما مکمل در کنار یکدیگر شکل گرفته اند، ناچار هستیم فضایی را ایجاد کنیم که مبتنی بر ظرفیت های بومی، دستاورد های استاندارد و قابل اتکایی خلق کند که مهمترین دستاورد آن خلق زیست بوم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته