دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستگاه سخت‌افزاری جدید برای هوش مصنوعی ساخته می‌شود

دستگاه سخت‌افزاری جدید برای هوش مصنوعی ساخته می‌شود
مدیر سابق طراحی اپل و مدیرعامل اوپن‌ای‌آی درباره ساخت یک دستگاه سخت‌افزاری جدید هوش مصنوعی در حال مذاکره هستند.
کد خبر : 870051

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک منبع بین‌المللی گزارش داد که «جانی آیو»، مدیر سابق طراحی اپل، و «سم آلتمن» مدیر عامل «اوپن‌ای‌آی» (OpenAI)، درباره ساخت یک دستگاه سخت‌افزاری جدید هوش مصنوعی بحث کرده‌اند.

مشخص نیست که این دستگاه چه خواهد بود یا اینکه آیا تصمیم به ساخت آن خواهند داشت یا خیر، اما آن‌ها در مورد چگونگی سخت‌افزار جدید هوش مصنوعی در حال مذاکره هستند.

«ماسایوشی سون»، مدیرعامل «سافت‌بانک» (SoftBank) نیز در برخی از جنبه‌های گفت‌وگو حضور داشته، اما مشخص نیست که همچنان درگیر این مذاکره هست یا خیر. اوپن‌ای‌آی و سافت‌بانک بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

آیو با «استیو جابز»، یکی از بنیانگذاران اپل همکاری نزدیکی داشت. وی بیش از دو دهه را در غول فناوری گذراند و رهبری طراحی آی‌مک‌های اپل را برعهده داشت.

آیو در سال ۲۰۱۹ اپل را ترک کرد و شرکت طراحی «لاو فروم» (LoveFrom) را با طراحی به نام «مارک نیوزون» تأسیس کرد. لاو فروم که خود را به‌عنوان یک جمع خلاق توصیف می‌کند، مشتریانی مانند «ایر بی‌ان‌بی» (Airbnb) و فراری دارد.

اوپن‌ای‌آی، شرکت مادر چت ربات بسیار محبوب «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT)، موفقیت خارق‌العاده‌ای داشته که باعث شده شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آلفابت میلیارد‌ها دلار در آن سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته