چتباتهای هوش مصنوعی متا شخصیت محور میشوند
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، آنطور که وال استریت ژورنال گزارش کرده، متا در نظر دارد تا انبوهی از چت باتهای هوش مصنوعی شخصیت محور را برای جذب کاربران جوان به پلتفرمهای مختلف خود راهاندازی کند. اولین رباتها ممکن است در اوایل این هفته عرضه شوند و شایعاتی مبنی بر معرفی آنها در جریان اجلاس کانکت متا در روز چهارشنبه وجود دارد.
به نظر میرسد این رباتها به پلتفرم خاصی زیر چتر متا وابسته نخواهند بود و باید در شبکههای اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک و واتس آپ راهاندازی شوند. این مجله میگوید کارمندان متا مدتی است که رباتهای مولد را آزمایش میکنند. این رباتها برای افزایش تعامل در چت عرضه میشوند، اما برخی از آنها ممکن است ابزارهای بهرهوری کد نویسی و مانند آن را ارائه دهند.
این چت باتهای هوش مصنوعی پر از شخصیت هستند تا جوانان را سرگرم کنند اما مشخصات هنوز مبهم هستند. مثلا با نگاه به برخی از اسناد داخلی که جزئیات یک هوش مصنوعی به نام «باب ربات» را نشان میدهد . این ربات خود یک «مستر ژنرال» است که اسناد داخلی از آن به عنوان ربات احمقانهای استفاده میکند که با طنز مسخرهای که در بین جوانان طنین انداز میشود اشاره میکند.
یا یک بات به نام آلوین بیگانه (Alvin Alien) وجود دارد که گفته میشود کاربران را با اطلاعات شخصیشان فریب میدهد. در یک گزارش آمده است: گونه شما برای من جذابیت دارد. تجربیات، افکار و احساسات خود را با ما در میان بگذارید! یکی از کارمندان در این یادداشت اشاره کرد که کاربران ممکن است از این ویژگی بترسند چرا که به نظر میرسد بهصورت هدفمند برای جمعآوری اطلاعات شخصی طراحیشده است.
از زمان ظهور تیکتاک، متا تلاش میکند کاربران جوانتر را جذب کند. این برنامه در سالهای اخیر اینستاگرام را پشت سر گذاشته و مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شبکه اجتماعی میخواهد دوباره به آن بازگردد و در جریان کنفرانسی در سال ۲۰۲۱ به سرمایهگذاران گفت: این شرکت بهجای بهینهسازی برای تعداد بیشتری از افراد مسن، گروههای خود را برای خدمترسانی به جوانان تجهیز خواهد کرد.
این مجله پیشنهاد میکند که دهها مورد از این چت بات تا درراه هستند که از آنها با عنوان هوش مصنوعی مولد پایدار یاد میشود. آنها علاوه بر سرویسهای استاندارد رسانههای اجتماعی، در اپلیکیشنهای متادیتا نیز ظاهر خواهند شد. گزارشها همچنین نشان میدهند که متا در حال آمادهسازی یک مجموعه ابزار برای افراد مشهور است تا به آنها اجازه دهد چت باتهای هوش مصنوعی خود را برای تعامل با طرفداران ایجاد کنند.
متا اولین شرکت رسانههای اجتماعی نیست که با چت باتهای پر از شخصیت، جوانان را به دادگاه میکشاند. آمازون در حال آمادهسازی یک سرویس چت صوتی مجهز به الکسا برای کودکان است. اسنپ همچنین سرویس «هوش مصنوعی من» (My AI) را در ماه فوریه راهاندازی کرد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیون نفر از آن استفاده کردهاند.
علیرغم این موفقیت، هوش مصنوعی من برای محصولی که برای کودکان در نظر گرفتهشده، دچار مشکلات نگرانکنندهای شده است. بهعنوانمثال در مورد الکل و رابطه جنسی با کاربران صحبت کرده و حتی بهصورت تصادفی بدون رضایت شروع به ارسال عکس کرده است. از این رو باید صبر کنیم و نتیجه این رباتهای جدید را ببنیم.
انتهای پیام/