دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از فعالیت‌های یک سال گذشته این دانشگاه گزارش می‌دهد/5

اجرای بیش از 2000 طرح ماندگار فرهنگی و نزدیک به 3هزار کارگاه آموزشی حضوری و مجازی

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های خود را در 15 محور راهبردی اجرا می‌کند؛ فعالیت‌هایی که اغلب آن‌ها تاثیرات ماندگار فرهنگی خواهند داشت.
کد خبر : 86955

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پس از آن که حوزه‌های دانشجویی و فرهنگی در قالب یک مجموعه واحد فعالیت‌های خود را آغاز کردند، تناسب فعالیت‌های فرهنگی براساس نیازهای دانشجویان مورد توجه قرار گرفت. از سوی دیگر اغلب مدیران دانشجویی و فرهنگی واحدهای دانشگاهی از اعضای هیأت علمی دانشگاه انتخاب شدند که به پیشبرد اهداف این حوزه کمک کرد.


مهم‌ترین اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در بازه زمانی 92-94 در اجرای طرح‌های فرهنگی ماندگار در همه واحدهای دانشگاهی در قالب طرح‌های کالبدی، نهادی و رخدادی، انتشار نشریه، چاپ کتاب، برگزاری کارگاه، نشست، همایش، جشنواره و ... بوده است.


احداث و تکمیل 17 مسجد، 11 یادمان شهید، احداث 10 خانه ادب و هنر، امضای 12 تفاهم‌نامه دانشجویی و فرهنگی با نهادها و سازمان‌های مختلف، از مهمترین اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال گذشته بوده است. در مجموع 2029 طرح ماندگار فرهنگی در زمینه‌های مختلف در واحدهای سراسر کشور از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی به مرحله اجرا رسیده است.



آمار طرح‌های ماندگار معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از سال 92 تا اردیبهشت 95



چاپ و نشر کتاب و همچنین نشریات دانشجویی که مورد تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بوده هم از جمله حوزه‌های فعالیت این معاونت است. تعداد نشریات دانشجویی که در دو سال گذشته فعالیت کرده‌اند، 700 نشریه بوده است.




آمار نشر در دو سال گذشته



1365 کانون فرهنگی، هنری، قرآن و عترت؛ 2029 طرح ماندگار ارسالی از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به معاونت دانشجویی و فرهنگی و برگزاری بیش از 2750 کارگاه آموزشی حضوری در زمینه‌های مختلف و متنوع نشان از فعالیت‌های جدی این معاونت در این زمینه دارد.





آمار فعالیت‌های حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی



علاوه بر این فعالیت‌ها، راه‌اندازی و اعطای جایزه وحدت شیعه و سنی و معرفی منتخبان، تدوین و اجرای برنامه راهبردی دانشگاه برای حفظ و گسترش زبان فارسی، اجرای طرح‌های مرتبط با مفاخر و مشاهیر فرهنگی، همایش بین‌المللی میراث زبانی، همایش قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت، همایش آیت‌الله شیخ‌هاشم مدرس قزوینی، همایش ملی آیین عاشورایی، همایش پزشکی در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، همایش ققنوس اندیشه، تداوم همایش‌های ملی سبک زندگی بزرگان دینی و علمی و فرهنگی، یادبود هفدهمین سال‌روز رحلت علامه محمدتقی جعفری و همایش بین‌المللی حافظ از دیگر فعالیت‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.


انتخاب کتاب سال دانشگاه برای اولین بار و تداوم آن، تدوین پیوست فرهنگی دانشگاه، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی در حوزه علوم انسانی هنر و ورزش با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد و تسریع و کیفی‌سازی در صدور دانشنامه‌های تحصیلی از دیگر فعالیت‌های این معاونت بوده است. به طوری که از اردیبهشت 92 تا اردیبهشت 95 تعداد 1109987 دانش‌نامه صادر شده است. همچنین 1050 پرونده کمیسیون ماده یک ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این تاریخ به تصویب رسیده است.


معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی هم‌چنین با توجه به برنامه ششم راهبردی (1395-1399) و افق 1404 دانشگاه آزاد اسلامی، سند دانشگاه اسلامی، نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور، برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و برنامه ششم راهبردی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی (1394-1399) 15محور برای فعالیت‌های خود تعریف کرده است. بنابراین فعالیت‌های این معاونت را می‌توان تحت محورهای دین و اخلاق، امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و رهبری، فرهنگ و اندیشه و هویت اسلامی، هنر و ادبیات، کانون‌ها و نشریات دانشجویی، فعالیت‌های اجتماعی و گردشگری، منابع انسانی و فعالیت‌های دانش‌افزا و کمک به تعمیق فرهنگ عمومی، فعالیت‌های فضای مجازی، مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد فرهنگ، تسهیلات و خدمات دانشجویی، مشاوره دینی و فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و روان‌شناختی، پاسخ‌گویی و تعامل، نظارت و ارزیابی و همکاری با سازمان‌ها و نهادها دسته‌بندی کرد.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته