دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرعت بخشیدن به توسعه داروها با استفاده از هوش مصنوعی

سرعت بخشیدن به توسعه داروها با استفاده از هوش مصنوعی
داروسازان از هوش مصنوعی برای یافتن سریع بیماران برای آزمایش‌های بالینی یا کاهش تعداد افراد مورد نیاز برای آزمایش دارو‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر : 869311

به گزارش خبرگزاری علم و  فناوری آنا به نقل از رویترز، داروسازان بزرگ از هوش مصنوعی برای یافتن سریع بیماران برای آزمایش‌های بالینی یا کاهش تعداد افراد مورد نیاز برای آزمایش دارو‌ها استفاده می‌کنند که هم توسعه دارو را تسریع می‌کند و هم به‌طور بالقوه میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی می‌کند.

مطالعات انسانی پرهزینه‌ترین و زمان‌برترین بخش توسعه دارو هستند چرا که جذب بیماران و آزمایش دارو‌های جدید در فرایندی که  بیش از یک میلیارد دلار از کشف یک دارو تا خط پایان هزینه داشته باشد، می‌تواند سال‌ها طول بکشد.

شرکت‌های داروسازی سال‌هاست که در حال آزمایش هوش مصنوعی هستند و امیدوارند ماشین‌ها بتوانند داروی بلاک چین بعدی را کشف کنند.

در حال حاضر چند ترکیب انتخاب شده توسط هوش مصنوعی در حال توسعه هستند، اما عملی کردن این شرط‌ها سال‌ها طول خواهد کشید.

با این حال، مصاحبه‌های رویترز با بیش از ده‌ها مدیر شرکت داروسازی، تنظیم‌کنندگان دارو، کارشناسان بهداشت عمومی و شرکت‌های هوش مصنوعی نشان می‌دهد که این فناوری نقش قابل توجه و رو به رشدی در آزمایش‌های دارویی انسانی ایفا می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد ‌، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ حدود ۳۰۰ درخواست دریافت کرده است که هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین را در توسعه دارو به کار می‌گیرند.

بیش از ۹۰ درصد این اپلیکیشن‌ها در دو سال گذشته عرضه شده‌اند و بیشتر آن‌ها در مرحله توسعه بالینی برای استفاده از هوش مصنوعی بوده‌اند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته