دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

《ویرجین گلکتیک》 نخستین پاکستانی را به فضا می‌برد

《ویرجین گلکتیک》 نخستین پاکستانی را به فضا می‌برد
شرکت فضایی ویرجین گلکتیک در پرواز بعدی خود نخستین شهروند پاکستانی را به مدار زمین می‌برد.
کد خبر : 869280

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت فضایی ویرجین گلکتیک در پرواز بعدی خود نخستین شهروند پاکستانی را به مدار زمین می‌برد.

نامیرا سلیم در تاریخ ۵ اکتبر (پانزدهم مهر ماه) در ماموریت 《گلکتیک ۰۴》شرکت می‌کند و به فضا می‌رود.

این شهروند ماجراجو نخستین پاکستانی است که در ماموریت بعدی ویرجین گلکتیک به نام "گلکتیک ۰۴" به فضا می‌رسد.

سلیم روز یکشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: این سفر می‌تواند الهام‌بخش زنان، دختران و نوجوانان برای رسیدن به ستارگان باشد.

سفر دوم شرکت فضایی ویرجین گلکتیک قرار است سه مشتری را به فضای زیر مداری ببرد؛ دو مسافر دیگر شهروندان آمریکا و انگلیس هستند، به همراه این گردشگران فضایی در کابین هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک، بث موزس، مربی فضانورد این شرکت نیز حضور دارد. 

گلکتیک ۰۴ چهارمین پرواز فضایی تجاری این شرکت فضایی است و سه سفر قبلی همگی اخیراً در ماه‌های تیر مرداد و شهریور عملیاتی شده‌اند.

سلیم، موسس و رئیس سازمان غیرانتفاعی Space Trust، یک ماجراجوی قدیمی است و طبق وب سایت انحصاری او، سلیم نخستین پاکستانی است که از قطب شمال (در آوریل سال ۲۰۰۷) و قطب جنوب (در ژانویه سال ۲۰۰۸) بازدید کرده است.

او یکی از ۱۰۰ نفر اولی بود که بلیط سفر خود با ویرجین گلکتیک را در سال ۲۰۰۶ رزرو کرد. در آن زمان، قیمت بلیط سفر فضایی این شرکت ۲۰۰ هزار دلار بود و اکنون نرخ بلیط سفر گردشگری فضا به ۴۵۰ هزار دلار رسیده است.

ویرجین گلکتیک قصد دارد تا پرواز‌های گردشگری فضایی خود را در فاز نخست ماهی یک بار، و با توسعه ناوگان فضایی خود تا سال ۲۰۲۶ هفته‌ای یک بار انجام دهد.

این شرکت از یک سیستم دو مرحله‌ای به نام پرتاب هوایی برای پرواز مسافران خود در یک پرواز فضایی زیر مداری استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته