دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

محصولات جدید اپل دستخوش تغییرات هوش مصنوعی

محصولات جدید اپل دستخوش تغییرات هوش مصنوعی
اپل ماه‌هاست که در پشت صحنه محصولات نرم افزاری اصلی خود را با استفاده از هوش مصنوعی تغییر می‌دهد.
کد خبر : 867938

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اپل برخلاف دیگر شرکت‌هایی که با هوش مصنوعی در حال تلاش برای تحولی مهم هستند، از این فناوری نوظهور برای بهبود عملکرد‌های اساسی در گجت‌های جدید خود استفاده می‌کند.

اپل بدون استفاده از هوش مصنوعی برای توصیف فناوری نوظهور، سری جدیدی از آیفون‌ها و ساعت را به نمایش گذاشت که شامل طراحی‌های نیمه هادی بهبود یافته است که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را تقویت می‌کند. این ویژگی‌ها تا حد زیادی عملکرد‌های پایه‌ای مانند گرفتن تماس یا گرفتن تصاویر بهتر را بهبود می‌بخشند.

اپل ماه‌ها است که به آرامی محصولات نرم افزاری اصلی را در پشت صحنه تغییر شکل می‌دهد و از هوش مصنوعی در آن‌ها استفاده می کند.

در مقابل مایکروسافت و آلفابت، گوگل با تلاش‌های هوش مصنوعی خود اهداف بلندپروازانه‌ای برای سطح تحول تعیین کرد. رهبران صنعت در مورد آسیب‌های بالقوه توسعه بدون کنترل ابزار‌های جدید مانند هوش مصنوعی مولد هشدار داده اند.

اپل ساعت سری ۹ را با تراشه جدیدی ساخت که شامل قابلیت‌های بهبودیافته خرد کردن داده‌ها می‌شود، به‌ویژه اضافه کردن یک موتور عصبی چهار هسته‌ای که می‌تواند وظایف یادگیری ماشین را تا دو برابر سریع‌تر پردازش کند. موتور عصبی همان چیزی است که اپل آن را بلوک‌های سازنده تراشه‌های خود می‌نامد که عملکرد‌های هوش مصنوعی را تسریع می‌کنند.

اجزای هوش مصنوعی، تراشه ساعت و سیری دستیار صوتی اپل را ۲۵ درصد دقیق‌تر می‌کند.

اما ازجمله اجزای چیپ یادگیری ماشینی نیز اپل را قادر به راه‌اندازی روشی جدید برای تعامل با دستگاه کرد: افراد می‌توانند با کشیدن انگشت با دست ساعت خود برای انجام کار‌هایی مانند پاسخ دادن یا پایان دادن به تماس‌های تلفنی، توقف موسیقی یا راه‌اندازی اطلاعات دیگری مانند آب‌وهوا دو بار ضربه بزنند.

ایده این است که به افراد راهی برای کنترل اپل واچ درزمانی که دست غیر ساعت آن‌ها مشغول نگه‌داشتن یک فنجان قهوه یا راه رفتن یک سگ است، داده شود. این ویژگی با استفاده از تراشه جدید و یادگیری ماشینی برای تشخیص حرکات ظریف و تغییرات در جریان خون هنگام ضربه زدن کاربران به یکدیگر کار می‌کند.

سازنده آیفون همچنین ثبت تصویر بهبودیافته‌ای را برای ترکیب گوشی‌های خود به نمایش گذاشت. این شرکت از مدت‌ها پیش یک حالت پرتره ارائه کرده است که می‌تواند با استفاده از قدرت محاسباتی برای شبیه‌سازی یک لنز دوربین بزرگ، پس‌زمینه‌ها را تار کند. اما کاربران باید به یاد می‌آوردند که این ویژگی را روشن کنند. اکنون، دوربین به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد که چه زمانی یک فرد در کادر است و داده‌های موردنیاز برای تار کردن پس‌زمینه را بعداً جمع‌آوری می‌کند.

اپل تنها سازنده گوشی هوشمندی نیست که هوش مصنوعی را به سخت‌افزار خود اضافه می‌کند. برای مثال گوشی‌های پیکسل گوگل به کاربران اجازه می‌دهند تا افراد یا اشیا ناخواسته را از تصاویر پاک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته