دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

معرفی ۵ ابزار برتر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان

معرفی ۵ ابزار برتر هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان
۵ ابزار هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان در دسترس است و این برنامه‌ها می‌توانند فایل‌های پی‌دی‌اف را خلاصه کنند، آموزش ببینند، مقاله بنویسند و در حل مسائل ریاضی از آن‌ها کمک بگیرند.
کد خبر : 867415

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، سال گذشته در طول فصل مدرسه «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) هنوز رونمایی نشده بود و هوش مصنوعی مولد در رادار همه مردم جامعه قرار نگرفته بود. با این حال، امروزه این موضوع بیش از هر زمان دیگری محبوب شده و ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای دانش‌آموزان به صورت روزانه توسعه یافته و ارائه می‌شوند.

یک تصور غلط رایج این است که هوش مصنوعی مولد می‌تواند با ترویج تقلب به آموزش آسیب برساند. با این حال، زمانی که این ابزارها به‌درستی مورد استفاده قرار گیرند، این ظرفیت را دارند که یادگیری دانش‌آموزان را بهبود ببخشند و گردش کار را به طور قابل توجهی تغییر دهند. هوش مصنوعی مولد به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا روی کارهایی تمرکز کنند که باعث بهبود آموزش می‌شود.

امروزه، دانش‌آموزان می‌توانند از هوش مصنوعی برای کمک به یافتن منابع یک مقاله استفاده کنند؛ چراکه زمان جست‌وجو در گوگل را کاهش می‌دهد. سپس می‌توانند از این فناوری برای صرفه‌جویی در وقت برای خواندن مطالب و ترکیب ایده‌ها در یک مقاله استفاده کنند. کلید استفاده صحیح از هوش مصنوعی برای تکالیف مدرسه، شناسایی ابزارهای مناسب و موارد استفاده است. از آن‌جایی که ابزارهای زیادی وجود دارد به معرفی ۵ ابزار این فناوری نوین پرداخته‌ایم که در ادامه از نظر می‌گذرانید.

بینگ‌چت

«بینگ‌چت» از پیشرفته‌ترین مدل زبانی بزرگ یعنی چت جی‌پی‌تی-۴ به صورت رایگان استفاده می‌کند. علاوه بر بینگ‌چت، تنها چت ربات دیگر مبتنی بر جی‌پی‌تی-۴ «چت جی‌پی‌تی پلاس» (ChatGPT Plus) است که ماهانه 20 دلار هزینه دارد و برای دانش‌آموزی که اکنون هزینه‌های مدرسه را تقبل می‌کند، زیاد است.

بینگ‌چت به اینترنت متصل است و اطلاعاتی در مورد تمام رویدادها و سایت‌های جاری دارد و دسترسی به هر اطلاعاتی را که کاربر نیاز دارد، ممکن می‌سازد. این فناوری همچنین منابع خود را به‌عنوان پاورقی ذکر می‌کند که بررسی واقعیت و جلوگیری از توهم را آسان‌تر می‌کند.

بینگ‌چت دارای توانایی‌های پیشرفته نوشتن، کدنویسی و ریاضیاتی است که چت جی‌پی‌تی دارد و آن را به یک دستیار عالی برای نوشتن و ویرایش مقاله‌ها، حل و توضیح مسائل ریاضی و تولید و اشکال‌زدایی کد تبدیل می‌کند.

گزارش

کویزلت

از «کویزلت» (Quizlet) می‌توان برای دوران راهنمایی تا دانشگاه به‌عنوان یک ابزار مطالعه و کمک به یادآوری مطالب برای آزمون‌ها استفاده کرد. دانش‌آموزان می‌توانند با ساختن یک مجموعه مطالعه با اصطلاحات و تعاریف و سپس استفاده از روش‌های مختلف یادگیری، مانند فلش کارت، ستون‌های تطبیق و ... از آن استفاده کنند.

دانش‌آموزان می‌توانند میلیون‌ها مجموعه مطالعۀ ایجادشده توسط کاربران دیگر را نیز مرور کنند. اگرچه این پلتفرم بسیار جدید نیست؛ اما بیش از ۶ سال است که از هوش مصنوعی برای ایجاد ویژگی‌های مطالعه خود مانند حالت یادگیری و ایجاد گزینه‌های آزمایشی برای دانش‌آموزان برای بررسی مطالب خود استفاده کرده است.

کویزلت به‌تازگی با استفاده از «چت جی‌پی‌تی ای‌پی‌آی» (ChatGPT API) برای ایجاد یک مربی با قابلیت هوش مصنوعی به نام «کیو-چت» (Q-Chat) بیشتر به هوش مصنوعی پرداخته است. معلم هوش مصنوعی یک مکالمه واقعی را شبیه‌سازی می‌کند، به محصلان آموزش می‌دهد یا از طریق گفت‌وگوی زبان طبیعی کاربر را روی اطلاعات مطالعه‌شده آزمایش می‌کند.

کویزلت به‌تازگی سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی را هم ارائه کرده است. به طور کلی، کویزلت ابزاری قدرتمند برای یادگیری و مطالعه مطالب کلاس است و دانش‌آموزان در هر سنی می‌توانند از آن بهره ببرند.

گزارش

چت پی‌دی‌اف

بخش بزرگی از اسنادی که دانش‌آموزان استفاده می‌کنند به صورت پی‌دی‌اف است. این پی‌دی‌اف‌ها اغلب طولانی و خسته‌کننده هستند. «چت پی‌دی‌اف» (ChatPDF) می‌تواند به طور کامل نحوه تعامل کاربر با فایل‌های پی‌دی‌اف را برای مطالعات تغییر دهد.

دانش‌آموزان می‌توانند فایل پی‌دی‌اف را آپلود کنند و با چت پی‌دی‌اف آن را در چند ثانیه پردازش کنند. سپس، به یک رابط چت‌بات هدایت شوند که در آن هر سوالی در مورد پی‌دی‌اف داشته باشند، می‌توانند بپرسند. هنگامی که این برنامه پاسخ خود را پیدا کرد، به کاربر می‌گوید که این پاسخ خود را از کجا متن پیدا کرده است.

این ابزار می‌تواند در زمان مطالعه یک مقاله تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد، یا حتی می‌تواند به‌سرعت اطلاعات موردنیاز برای تکمیل یک تکلیف یا مقاله را پیدا کند.

گزارش

دولینگو

«دولینگو» (Duolingo) یک برنامه عالی برای یادگیری یک زبان جدید است. دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای تکمیل دوره‌های زبانی که در مدرسه می‌گذرانند، استفاده کنند.

جذابیت اپلیکیشن دولینگو این است که تجربه یادگیری زبان را از طریق دروس کوچک، بازسازی می‌کند. همچنین دارای یک سیستم خطی، تابلوی امتیازات، لیگ و امتیاز است که به زبان‌آموزان انگیزه می‌دهد تا ادامه دهند. همچنین دوره موسیقی جدید دولینگو نحوه یادگیری و خواندن موسیقی را هم بازسازی می‌کند.

دوره‌های زبان خارجی معمولاً برای دانش‌آموزان در طول تحصیل اجباری است، از سطح دبیرستان تا کالج شروع می‌شود. دولینگو یک راه عالی برای پر کردن شکاف درکی برای زبانی بیگانه است که در کلاس تدریس می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند با این برنامه قبل از امتحان، درک خود را از زبان بیازمایند یا به‌سادگی دروس داخل کلاس را با تمرینات خارج از کلاس تکمیل کنند.

گزارش

سوکراتیک (سقراطی)

اگرچه دانش‌آموزان می‌توانند از چت ربات‌های هوش مصنوعی مانند بینگ‌چت بهره ببرند؛ اما نگرانی‌هایی در مورد دسترسی آن‌ها به کل اینترنت وجود دارد. اگر والدین با این نگرانی‌ها مواجه هستند، «سوکراتیک» (Socratic) یک جایگزین عالی است.

با اپلیکیشن سوکراتیک، دانش‌آموزان می‌توانند هر سوالی را که از مطالب درسی دارند، تایپ کنند. سپس، این برنامه یک پاسخ مکالمه‌مانند با گرافیک‌های منحصر به فرد و حتی پیوندهای ویدئویی «یوتیوب» (YouTube) مرتبط ایجاد می‌کند.

این برنامه فقط پاسخ‌ها یا مقاله‌ها را تولید نمی‌کند. درعوض، توضیحات و دستورالعمل‌های گام به گامی ارائه می‌دهد که دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها برای دریافت پاسخ خود استفاده کنند و به‌عنوان یک ابزار یادگیری هوشمند عمل کنند.

گزارش

سوکراتیک برای اینکه به والدین آرامش خاطر بدهد، از پاسخگویی به سؤالات نامناسب نیز جلوگیری می‌کند. گوگل درواقع از آن به‌عنوان برنامه یادگیری از گوگل که به دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشگاهی کمک می‌کند، یاد می‌کند. با این حال، به دلیل عملکرد آن، می‌توان گفت که به دلیل محدودیت‌ها و گرافیک سرگرم‌کننده، برای دانش‌آموزان جوان‌تر مناسب‌تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته