دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تصویری از ماه‌نورد هندی در مدار ماه منتشر شد

تصویری از  ماه‌نورد هندی در مدار ماه منتشر شد
یک کاوشگر ناسا، عکس هوایی از فرودگر هندی چاندرایان-۳ گرفته است.
کد خبر : 866921

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، فرودگر مریخ‌نورد «چاندرایان-۳» (Chandrayaan-۳) در ۲۳ اوت در منطقه قطبی جنوبی ماه فرود آمد.

یک کاوشگر ماه ناسا، عکس هوایی از فرودگر هندی چاندرایان-۳ گرفته است؛ اولین سفینه‌ای که با موفقیت در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آمد. مدارگرد شناسایی ماه ناسا این تصویر را در ۲۷ اوت، چهار روز پس از فرود تاریخی این فرودگر بر روی ماه، ثبت کرد.

مقامات ناسا در توضیح این تصویر گفتند که این عکس سایه مستطیلی تیره کاوشگر چاندرایان-۳ را نشان می‌دهد که توسط یک هاله روشن احاطه شده و ناشی از برهمکنش ستون موشک با سنگ‌های ریزدانه است.

کاوشگر ماه Chandrayaan-۳ هند از مدار ماه مشاهده شد (عکس)
پیش‌بینی می‌شود که مناطق قطبی ماه انبار‌های بزرگی از یخ آب را در خود جای داده‌اند، منبعی حیاتی که می‌تواند به پشتیبانی از پایگاه‌های انسانی و تامین انبار‌های سوخت خارج از زمین کمک کند و امکان اکتشاف بیشتر منظومه شمسی را فراهم کند.

در نتیجه، قطب‌ها هدف محبوبی برای ماموریت‌های فعلی و آینده هستند. برای مثال ماموریت آرتمیس ۳ ناسا با هدف قرار دادن فضانوردان در نزدیکی قطب جنوب ماه در اواخر سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ انجام می‌شود. این آژانس قصد دارد در سال‌های بعد یک یا چند پایگاه نیز در این منطقه بسازد.

روسیه هم قصد داشت با پرتابگر «لونا - ۲۵» (Luna-۲۵) هند را در قطب جنوب شکست دهد. با این حال، لونا - ۲۵ در تاریخ ۱۹ اوت در حین انجام مانور‌ها برای ایجاد یک آزمایش فرود دچار یک ناهنجاری شد و به ماه سقوط کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مریخ نورد ناسا ماه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته