دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دهقانی فیروزآبادی:

بزرگ‌ترین آزمایشگاه ملی در حوزه هوش مصنوعی ایجاد می‌شود

بزرگ‌ترین آزمایشگاه ملی در حوزه هوش مصنوعی ایجاد می‌شود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه‌های جدی و متمرکزی در حوزه هوش مصنوعی داریم، گفت: بزرگ‌ترین برنامه امسال معاونت علمی، ایجاد آزمایشگاه ملی بزرگ در سطح خاورمیانه در حوزه هوش مصنوعی است.
کد خبر : 866590

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: هوش مصنوعی، یکی از حوزه‌هایی است که به صورت جدی باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا مقام معظم رهبری نیز تأکید چندباره روی این موضوع داشته اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جدی و متمرکزی در حوزه هوش مصنوعی داریم، گفت: بزرگترین برنامه ما در سال جاری، ایجاد آزمایشگاه ملی بزرگ در سطح خاورمیانه در حوزه هوش مصنوعی است که بتواند حداقل هزار نفر از بهترین محققان کشور را جذب کند و این موضوع در برنامه هفتم نیز خواهد آمد.

دهقانی بیان کرد: این آزمایشگاه ملی با پردازنده‌ها و سیستم‌ها و ابزار‌های مورد نیاز در هوش مصنوعی با ویژگی‌های خاص در سطح منطقه تجهیز خواهد شد؛ امیدواریم که کمک ویژه‌ای به جریان هوش مصنوعی کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به راه‌اندازی ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی در این معاونت گفت: ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی به صورت کاملاً تخصصی روی حوزه هوش مصنوعی متمرکز است.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده که ایرانی‌ها در حوزه‌های نرم‌افزاری، توانمندتر هستند، شاید در بعضی از جا‌ها و در حوزه‌های سخت‌افزاری کمبود منابع داشته باشیم، اما درجای که با مغز و هوش انسان‌ها سرکار دارد، اصولاً جلوتر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته