دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تبدیل تلفن همراه زائران اربعین به بی‌سیم با فناوری «بی‌سیم ابری»

تبدیل تلفن همراه زائران اربعین به بی‌سیم با فناوری «بی‌سیم ابری»
سازمان فناوری اطلاعات ایران با فرارسیدن ایام اربعین حسینی از خدمات سکوهای بومی و تمهیدات فناورانه و ارتباطی برای زائران خبر داد.
کد خبر : 866291

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائران اربعین حسینی، چگونگی ارتباط با ایران و همسفران در طول مسیر پیاده‌روی به شمار می‌رود. یکی از نرم‌افزار‌های کاربردی در این ایام، بی‌سیم ابری است که می‌تواند تلفن همراه زائر را به یک بی‌سیم تبدیل کند. استفاده از این بی‌سیم، نیازمند اتصال به اینترنت است و به صورت رایگان در دسترس عموم زائران قرار دارد. اعلام موقعیت اضطراری از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار محسوب می‌شود.  

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که در ایام اربعین، کاربرد‌های فراوانی برای زائران دارد، راهنمای زائر است. این برنامه، تمام خدماتی که یک زائر نیاز دارد را در اختیار قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال دسترسی به نقشه‌ها و جست‌و‌جوی مکان‌ها از جمله خدماتی است که اپلیکیشن راهنمای زائر ارائه می‌دهد. به‌طوری‌که زائران می‌توانند با جست‌و‌جوی مکان‌ها، به اماکنی نظیر صرافی‌ها در شهر کربلا یا نجف دسترسی پیدا کنند.

ثبت گمشده‌ها، به‌عنوان یکی دیگر از کاربرد‌های مهم این نرم‌افزار معرفی شده است. نرم‌افزار راهنمای زائر دارای قابلیت ثبت افراد گمشده، مدارک گمشده، ثبت تلفن همراه گمشده و یا حتی پیدا شده به صورت یک‌پارچه است.

لازم به یادآوری است؛ زائران اربعین می‌توانند برای دانلود و نصب این دو نرم‌افزار به سایت https://arbaeen.ito.gov.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته