دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهره‌برداری کامل از ۴ هکتار فضای گلخانه‌ای طرح ملی بذر دانشگاه آزاد

بهره‌برداری کامل از ۴ هکتار فضای گلخانه‌ای طرح ملی بذر دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فناوری شهر مجلسی گفت: از مجموع ۲۴ هکتار فضای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده در طرح ملی بذر ۴ هکتار آن به بهره‌برداری کامل رسیده است.
کد خبر : 866125

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروین صالحی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی از طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز فناوری شهر مجلسی بازدید کرد.

مجتبی عابدزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فناوری شهر مجلسی در این بازدید با بیان اینکه در این طرح فعلاً ۱۲۰ نفر نیروی بومی شهرستان به صورت مستقیم به کار اشتغال دارند، گفت: از مجموع ۲۴ هکتار فضای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده در این طرح چهار هکتار به بهره‌برداری کامل رسیده و به تدریج سایر فضای گلخانه‌ای به مرحله بهره‌برداری و تولید اضافه خواهد شد.

به گفته عابدزاده از ۶ هکتار فضای باز طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی همه ۶ هکتار در حال کشت و بهره‌برداری است.

وی عنوان کرد: در طرح ملی تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی محصولات خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای، ملون، هندوانه، کدو و خربزه به صورت اصلاح شده در مرحله تولید و تحقیقات انجام می‌گیرد.

بهره‌برداری کامل از ۴ هکتار فضای گلخانه‌ای طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی

طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نمونه‌های موفق استفاده از ظرفیت‌هاست

صالحی هم با ابراز خرسندی از پیشرفت طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های گذشته گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود و ایده‌های نو و خلاقانه، اشتغال و تولید ثروت را برای شهرستان و در نهایت کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طرح ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نمونه‌های موفق استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان مبارکه است، ابراز امیدواری کرد تا سال آینده میزان بیشتری از فضای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده این طرح به بهره‌برداری و تولید برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته