دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بهره‌مندی عشایر از فناوری/ از نصب پنل‌های خورشیدی تا رشد ۱۲۰ درصدی در بهره‌وری دام

بهره‌مندی عشایر از فناوری  از نصب پنل‌های خورشیدی تا رشد ۱۲۰ درصدی در بهره‌وری دام
رئیس سازمان امور عشایر گفت: سعی داریم که از فناوری در راستای افزایش بهره‌وری دام استفاده و زیرساخت کاربرد پنل‌های خورشیدی را برای عشایر فراهم کنیم.
کد خبر : 865884

سیاوش احمدی میرقائد، رئیس سازمان امور عشایر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه جامعه عشایری متأثر از تغییر و تحولات اقتصادی‌، اجتماعی و تکنولوژی و استفاده از فناوری در عصر حاضر هستند، گفت: میزان پوشش و استفاده از تلفن همراه جزء بالاترین استفاده‌ها در سطح کشور است؛ اما بخشی از مناطق عشایر تحت پوشش شبکه نیست.

رئیس سازمان امور عشایر با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال برطرف کردن مشکل است، اظهار کرد: هزار نقطه دارای مشکل در مناطق عشایری باقی مانده است و به دنبال برطرف کردن آنها هستیم تا تمام مناطق عشایری تحت پوشش تلفن همراه قرار بگیرند.

وی با اشاره به کارکرد پنل‌های خورشیدی بیان کرد: ۳۰ هزار از ۲۵۱ هزار خانوار عشایری دارای پنل خورشیدی هستند.

احمدی میرقائد تأکید کرد: رئیس‌جمهور به تازگی مصوبه‌ای ابلاغ کرد مبنی بر اینکه وزارت نیرو باید تا پایان سال ۱۴۰۴، ۲۲۰ هزار پنل خورشیدی برای عشایر تأمین کند تا این قشر از جامعه از نعمت برق بهره‌مند شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری دام یکی از مواردی است که دانش فنی در آن مؤثر است و با مراکز علمی‌تحقیقاتی آغاز کردیم تا این مراکز با ارائه و انتقال مطالب علمی به عشایر، میزان بهره‌وری دام را افزایش دهند.

رئیس سازمان امور عشایر افزود: اکنون میزان بهره‌وری دام در گله‌های سنتی عشایر، حدود ۷۰ درصد است؛ اما با تکنولوژی، دانش روز و فناوری‌های در حوزه ارتقای دامپروری به ۱۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این کار در بخش عشایری آغاز شده و به دنبال فراگیرشدن آن در تمام مناطق عشایر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته