چین به جنگ قمار آنلاین میرود
تحلیلگران میگویند: پس از اینکه دولت در ژوئن شروع به سرکوب پخش زنده برای مقابله گسترده با قمار آنلاین کرد، پلتفرمهای محتوای آنلاین ویژگیهایی مانند قرعه کشیهای شانس مجازی را کنار گذاشتند.
در حالی که این پلتفرمها قصد دارند قمار را ممنوع کنند، تحلیلگران معتقدند که قرعهکشیهای بسیار محبوب اغلب توسط پخشکنندههای زنده که با بینندگان برای به اشتراک گذاشتن جایزه تبانی میکنند، دستکاری میشوند.
به گفته شرکت تحقیقاتی «آنالاسیس» (Analysys)، این ویژگیها محبوبیت پخش زنده را افزایش داده است؛ بازاری که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۵۲ میلیارد یوآن (۲۱ میلیارد دلار) ارزش داشت. این سرکوب باعث تحریک تنسنت موزیک و «هویا» (HUYA) شد.
«ایوان سو»، یکی از تحلیلگران مورنینگاستار میگوید: بهصورت پیشگیرانه، ویژگیهای پخش زنده که شامل بازیهای شانسی هستند را غیرفعال کنید و یک منبع درآمد پرسود را قطع کنید.»
تنسنت موزیک، بازوی موسیقی آنلاین تنسنت و پلتفرم پخش بازی توییچ مانند هویا در گزارش درآمد سه ماهه دوم خود که هفته گذشته منتشر شد، اعلام کردند که درآمد سرگرمیهای اجتماعی آنها تا ۲۴ درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/