دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش قائم‌مقام وزیر ارتباطات از سفر عراق؛

هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ تا ۵۰ درصد کاهش یافت

هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ تا ۵۰ درصد کاهش یافت
امیر لاجوردی در یک شبکه اجتماعی از سفر اخیر خود به عراق گزارشی را منتشر کرد و از کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر : 864754

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ارتباطات، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در یک شبکه اجتماعی از سفر اخیر خود به عراق گزارشی را منتشر کرد.

در این متن آمده است:

«دو هفته گذشته به دعوت برادر و هم‌مدرسه‌ای دوران نوجوانی آقای علی موید، رئیس رگولاتوری عراق، به این کشور سفر کردم. با وزیر محترم ارتباطات عراق هم دیدار داشتیم. در این سفر مدیرعامل محترم شرکت زیرساخت، و نمایندگان محترم ایرانسل، همراه اول، و رایتل همسفر بودند.

در ابتدای سفر به محل شهادت شهیدین (به قول عراقی‌ها) حاج قاسم و ابومهدی المهندس سر زدیم و خود را برای مذاکرات فشرده‌ ۳ روزه در بغداد آماده کردیم.
 
پس از مذاکره فشرده و رو در رو اپراتورهای طرفین، اتفاق خوب نخست، کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ بود؛ با وجود افزایش قیمت دینار از سال پیش تاکنون.
اتفاق خوب دیگر ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد بود که با پیگیری‌های برادرم آقای مهندس جعفرپور به سرانجام رسید و تاخیر ارتباطی بین بغداد و تهران از حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه در گذشته (به دلیل عبور ترافیک از صوفیه و فرانکفورت) به کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه رسید که تحولی در ارتقاء کیفیت سکو ایرانی در عراق است.
 
هوش
 
دریافت مجوز موقت دو فرکانس‌ رادیویی روی موج «اف‌ام» (FM) در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی از دیگر توفیقات سفر بود.
 
تسهیل در ارائه خدمات سرویس «پست‌یافته» توسط پست جمهوری اسلامی ایرانی در مسیر نجف به کربلا و ارائه خدمات پستی ویژه زوار با هزینه کم (فقط هزینه هواپیما) توسط شرکت پست عراق در نقاط منتخبی در شهرهای نجف و کربلا از دیگر هماهنگی‌های انجام شده بود. لیست نقاط در تصویر زیر مشخص است.
 
هوش
 
توافق بر افزایش نقاط ارائه «وای‌فای» (WiFi) رایگان در شهرهای نجف و کربلا و مسیرپیاده‌روی و همچنین نقاط ابتدایی مرز عراق که توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود از نکات مثبت دیگر سفر بود.
 
در انتهای سفر هم به صورت تصادفی در فرودگاه نجف استاندار سابق قم جناب آقای شاهچراغی را دیدم و مذاکراتی در خصوص حمایت از استارت‌آپ‌های قمی مثل باسلام، ایتا، سبز و ... داشتیم

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته