دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش زمان درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی با پانسمان‌های پیشرفته مبتنی بر عصاره‌های گیاهی

کاهش زمان درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی با پانسمان‌های پیشرفته مبتنی بر عصاره‌های گیاهی
 محققان یک شرکت‌دانش بنیان پانسمان‌های تخصصی را به بازار معرفی کردند که با استفاده از عصاره‌های طبیعی قادر به تسریع زمان درمان انواع زخم‌ها همچون زخم دیابت یا سوختگی است.
کد خبر : 863523

 عادله قلی‌پور کنعانی مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری آنا با بیان اینکه این شرکت تولید کننده پانسمان‌های پیشرفته نانو فیبری است، گفت: این نوع پانسمان‌ها قابلیت شبیه سازی بافت طبیعی بدن را دارد.

وی تنفس پذیری را از مزیت‌های این نوع پانسمان نام برد و اظهار کرد: تسریع کننده درمان زخم، کنترل خونریزی از دیگر مزیت های پانسمان گیاهی محسوب می شود.

کنعانی ادامه داد: پانسمان‌های عمومی برای انواع زخم‌ها کاربرد دارد و پانسمان‌های تخصصی برای زخم‌های جراحی، برشی و زخم‌های سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

مدیر این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: تسریع کننده زخم، کنترل خونریز را از دیگر مزایای این محصول دانست و یادآور شد: زمانی که این پانسمان روی زخم قرار می‌گیرد، سطح شفافی را ایجاد می‌کند به همین دلیل امکان روند درمان توسط پزشک یا پرستار قابل پایش است.

مدیر عامل این شرکت کاهش مراجعات فرد مصدوم به دلیل تسریع درمان زخم را از دیگر مزایای این پانسمان نام برد و یادآور شد: به عنوان نمونه زخم‌های دیابتی که زمان درمان آنها بیش از 40 روز به طول می‌کشد، با استفاده از این پانسمان پس از 10 روز از حالت عفونی به حالت طبیعی بافت بدن تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این پانسمان که بر پایه مواد اولیه ساخته شده، یادآور شد: مواد به کار رفته در این پانسمان از مواد زیست سازگار طبیعی و سنتزی و عصاره‌های طبیعی آنتی باکتریال است و در آن از نانو ذرات که دارای سمیت است، به کار برده نشده است.

کنعانی با تاکید بر اینکه روی این پانسمان امکان لود مواد دارویی وجود دارد، خاطر نشان کرد: ولی در این پانسمان‌ها از عصاره‌های طبیعی با هدف دارویی بهره بردیم.

وی با بیان اینکه این محصول در دو نوع عمومی و تخصصی به تولید رسیده است، اکنون این محصول به تولید رسیده و در بازار موجود است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته