دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی مطرح کرد؛

ضرورت به‌کارگیری روشهای نوین در تولید میگو

ضرورت به‌کارگیری روشهای نوین در تولید میگو
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت غذایی همواره یکی از دغدغه‌های سطح بالای حاکمیت در کشور است، گفت: نیازمند استفاده از روشهای نوین جدید برای تولید میگو هستیم.
کد خبر : 863519

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین متالهی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست هم‌اندیشی اولویت‌های توسعه فناوری در صنعت شیلات گفت: تولید پروتئین با کمترین رد پای اکولوژیک، در صنعت شیلات مقدور است.

وی در ادامه با بیان این موضوع که امنیت غذایی همواره یکی از دغدغه‌های سطح بالای حاکمیت در کشور است، گفت: صنعت شیلات می‌تواند تا حد خوبی تأمین‌کننده این امنیت باشد. با توجه به ظرفیت دریایی کشور، ما باید بیش از این به مسئله پرورش آبزی و تولید پروتئین از این طریق بپردازیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، با اشاره به نقش معاونت علمی در صنعت شیلات، گفت: تعدد بازیگران در این جا همراه با تقسیم کار است.

وی افزود: در جایی که نگاه ما به توسعه بازار و افزایش تولید است، ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ورود می‌کند. زمانی که مبنای تعاملات، توسعه فناوری است، ستاد زیست فناوری پیگیری می‌کند. البته که این مسائل در هم گره خورده‌اند. بهتر است که ما کمیته‌های مشترکی داشته باشیم؛ در این حالت یک بازیگر بیرونی، با ساختار معاونت، مواجهه واحدی دارد و سردرگم نمی‌شود.

متالهی با اشاره به بیوفلاک به عنوان روشی نوین برای پرورش آبزیان، گفت: ما در ستاد زیست فناوری به بیوفلاک اعتقاد جدی داریم. به طور خاص در بحث تولید میگو ما نیازمند استفاده از این روش هستیم.

وی اضافه کرد: در زمینه تولید تیلاپیا ما تجربه موفق استفاده از این روش را داریم و الان نیازمند این موفقیت در تولید میگو هستیم. این روش می‌تواند چالش خوراک راه حل کند، طعم و کیفیت را افزایش دهد و در ادامه کاهش مصرف آب را به دنبال دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مطرح کرد: در ادامه با تاکید بر این که باید نفوذ فناوری در صنعت بیشتر شود، گفت: ما باید عوامل تسهیل‌کننده را شناسایی کنیم و چالش‌هایی را که مانع از استفاده فناوری در صنعت می‌شوند از بین ببریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته