دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس مطرح کرد؛

ضرورت در اولویت قرار گرفتن استقلال بودجه‌ای پارک‌های علم و فناوری

ضرورت در اولویت قرار گرفتن استقلال بودجه‌ای پارک‌های علم و فناوری
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: استقلال بودجه‌ای پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی کشور باید در اولویت قرار گیرد.
کد خبر : 862818

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری، حسین نادری‌منش، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در نشست مجمع روسای پارک علم و فناوری دانشگاهی کشور که امروز در ساختمان ستادی پارک علم و فناوری این دانشگاه برگزار شد، گفت: پارک علم و فناوری یکی از مجموعه‌های بسیار موثر در حوزه تجاری‌سازی محصول و فناوری است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: استقلال بودجه‌ای پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی کشور بسیار حائز اهمیت است و باید به صورت جدی وارد این فاز شویم.

نادری‌منش با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت ما افرایش استقلال پارک‌هاست، اظهار کرد: از آنجایی‌که پارک‌ها نقش مهمی در صنعت ایفا می‌کنند باید با درنظر گرفتن ظرفیت پارک‌ها مستقل شدن بودجه را در صدر کار قرار دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: برخی از افراد بر این باورند که استقلال پارک‌ها حاکمیت دانشگا‌ه‌ها را دچار اختلال می‌کند، اما پارک‌ها نقش مهمی در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه دارند و باید دانشگاه‌ها وارد میدان شوند. بعضی از مشکلات از درون خود دانشگاه‌ها آغاز می‌شود؛ از این رو باید نسبت به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی یادآور کرد: همگرایی و شبکه‌سازی بین پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی کشور نیز باید در نظر گرفته شود. پارک‌های علم و فناوری یک تن واحد تکثیر‌شده هستند و نباید در این راستا احساس رقابت با یکدیگر داشته باشیم.

نادری‌منش در ادامه بیان کرد: باید در پارک‌های علم و فناوری دانشگاهی کشور گروه‌هایی منسجم ایجاد کرد که منجر به هم‌افزایی بیشتر شود. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در گذشته فرهنگ دانشجویی در پارک‌های علم و فناوری وجود داشت، اظهار کرد: ماهیت فرهنگسازی نیز باید دستخوش تغییرات شود. با یک نگاه فرهنگی و حذف فرهنگ مطالبه بدون خروجی جدی می‌توانیم محیط‌های کسب‌وکار را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته