دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان مطرح کرد؛

اختصاص یک زیرشبکه به سازمان‌ها برای مدیریت تجهیزات آزمایشگاهی

اختصاص یک زیرشبکه به سازمان‌ها برای مدیریت تجهیزات آزمایشگاهی
سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان گفت: اگر سازمانی تجهیزات و آزمایشگاه خود را به عضویت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی دربیاورد به آن سازمان یک زیرشبکه تخصیص داده می‌شود تا بتواند تجهیزات خود را مدیریت کند.
کد خبر : 862320

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کرامتی، سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در نشست نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با اشاره به حمایت که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری اظهار کرد: اگر سازمانی تجهیزات و آزمایشگاه خود را به عضویت این شبکه دربیاورد به آن سازمان یک زیر شبکه تخصیص داده می‌شود تا بتواند تجهیزات خود را مدیریت کند؛ بنابراین، اولین آورده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در این زمینه برای سازمان‌ها یک ابزار مدیریتی و اطلاعاتی است.

وی افزود: دوم اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری گرنت‌هایی را بین پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان توزیع می‌کند تا بخشی از هزینه خدماتی که آنها نیاز دارند را تأمین کند. این در واقع نوعی تحریک بازار و جذب مشتریان برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی است.

سرپرست دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان به سومین امکان قانونی اشاره کرد و ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری برای سازمان‌های عضو شبکه خدمات آزمایشگاهی معافیت مالیاتی در نظر گرفته است. بند ب و ت ماده ۱۱ قانون جهش دانش‌بنیان مفهومی را با عنوان اعتبار مالیاتی تعریف کرده و معافیت مالیاتی مشروط به انجام یک فعالیت خاص است.

از تعمیر و نگهداری تجهیزات تا به اشتراک‌گذاری خدمات آزمایشگاهی

مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز عنوان کرد: نگرانی که سازمان‌ها در خصوص تعامل با سازمان استاندارد، غذا و دارو، محیط‌زیست، گمرک و دیگر سازمان‌های نظارتی دارند با ارتباطی که بین شبکه آزمایشگاهی و این سازمان‌ها برقرار است، رفع می‌شود.

وی درباره تعمیر و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی افزود: مرکز نوسازی و تعمیر دستگاه‌های آزمایشگاهی ایران (نوتا) ارائه این خدمات درباره تعمیر و نگهداری و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی را بر عهده دارد و قرار است این موضوع را مدیریت کند.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تأکید کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در انجام فرایند‌هایی مانند خرید، تعمیر تجهیزات و به اشتراک‌گذاری خدمات، به سازمان‌های عضو شبکه خدمات ارائه کند. از این‌رو، کارگزارانی برای انجام فعالیت‌های مختلف در شبکه مشخص شده تا اطلاعات با صحت و دقت لازم در سامانه ثبت شود.

نسب افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری با توجه به ارتباطات بین‌المللی که دارد می‌تواند تعامل سازمان‌ها با عرصه بین‌الملل اعم از کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی را نیز تسهیل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته