دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل گرامر جملات را با هوش مصنوعی اصلاح می‌کند

گوگل گرامر جملات را با هوش مصنوعی اصلاح می‌کند
گوگل ویژگی جدیدی از هوش مصنوعی را برای بررسی گرامر کاربران استفاده می‌کند؛ اما فقط برای زبان انگلیسی در دسترس است.
کد خبر : 862081

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، از این‌ به‌ بعد اگر خواستید گرامر یک جمله انگلیسی را بررسی کنید، می‌توانید به‌طور مستقیم از موتور جست‌وجوی گوگل استفاده کنید. این موتور جست‌وجو از طریق هوش مصنوعی در بالای نتایج به شما نشان خواهد داد که شیوه صحیح نگارش یک جمله چگونه است.

نگران بودید که خوب ننویسید یا جملاتی بسازید که معنی داشته باشند؟ گوگل اکنون ابزاری برای این کار دارد.

این موتور جستجو به‌آرامی ویژگی جدیدی را شبیه به اپلیکیشن محبوب «گرامرلی» (Grammarly) ارائه کرده است که کاربران می‌توانند با تایپ آن در نوار جستجو، دستور زبان یک جمله را بررسی کرده و قابلیتی مانند بررسی دستور زبان یا بررسی دستور زبان را به آن اضافه کنند.

این تابع خطاهای گرامری را شناسایی می‌کند و پیشنهاد‌هایی می‌دهد که می‌تواند به‌سرعت در یک پردازشگر کلمات کپی شود. در مواردی که دستور زبان برای شروع مشخص بود، گوگل یک علامت چک سبز نشان خواهد داد.

اکنون این ویژگی فقط به زبان انگلیسی در دسترس است. گوگل در صفحه‌ای که به این ویژگی جدید اختصاص داده گفت: جستجوی دستور زبان از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و ممکن است ۱۰۰ درصد دقیق نباشد، به‌خصوص با جملات جزئی.

کاربران می‌توانند با کلیک روی دکمه‌ای در گوشه سمت راست پایین جعبه بررسی گرامر، بازخورد خود را ارائه دهند و به توسعه‌دهندگان اطلاع دهند که اصلاحات پیشنهادی مفید هستند یا خیر.

مشخص نشده که آیا هوش مصنوعی موردبحث، مدل زبان بزرگ بارد گوگل است که در بیش از ۴۰ زبان در دسترس است یا خیر. ویژگی بررسی گرامر آخرین تلاش‌های گوگل برای گسترش پیشنهادها هوش مصنوعی خود ازجمله استفاده از این فناوری برای سوپر شارژ کردن برنامه دستیار محبوب خود است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته