دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پژوهشگاه رویان؛

۴ محصول فناورانه جدید جهاد دانشگاهی رونمایی شد

۴ محصول فناورانه جدید جهاد دانشگاهی رونمایی شد
۴ محصول فناورانه جدید جهاد دانشگاهی در آئین بزرگداشت چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد رونمایی شد.
کد خبر : 862007

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهار دستاورد فناورانه جدید جهاد دانشگاهی آنتن ۱۶ باندی BTS هیبرید 5G، واحد بازیافت اسید کلریدریک به روش تبخیری، تراشه میکروسیلاتی جداسازی سلول‌های سرطانی گردشی در خونو محصول کیمیاسل از سلول‌های استرومایی مزانشیمی در مراسم بزرگداشت چهل و سومین سال تشکیل جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

واحد بازیافت اسید کلریدریک

اسید کلریدریک با غلظت معمولا 17 درصد رایج‌ترین ماده اسیدشویی برای اسیدشویی فولاد است.

اسید مصرف شده حاصل از اسیدشوییتحت عنوان اسید سوخته خروجی واحد اسیدشویی بوده و این پسماند اسیدی حاوی آب، اسیدکلریدریک و کلرور آهن است.

محصول کیمیاسل به عنوان فراورده سلولی

محصول کیمیاسل یک فراورده سلولي است كه در آن از سلول‌هاي استرومايي مزانشیمی کلونال مشتق از مغز استخوان انسانی استفاده مي‌شود.

به ‍‌‌طورکلی سلول‌های استرومایی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان قابلیت خودنوزایی و تمایز به انواع سلول‌های تخصصی از جملهسلول‌های خونی، قلبی، عصبی، استخوانی و غضروفی را دارند؛  بنابراین می‌توانند به درون بافت‌های آسیب دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آنها ازبین رفته است، پیوند زده‌ شوند و جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص آن بافت بپردازند.

آنتن BTS

در این طرح یک آنتن BTS با قابلیت پوشش همزمان2G/3G/4G/5G با 32 پورت، مطابق با آخرین تکنولوژی تولید کنندگان خارجی توسط سازمان جهاددانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شده است که با بهره برداری از این محصول تا حد زیادی از خروج ارز ازکشور جلوگیری شده و به ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.

کیت CTC

کیت CTC در قالب طرح تحقیقاتی «تشخیص و جداسازی سلول های سرطانی در گردش خون بیمار با استفاده از چیپ های میکروفلوئیدی به منظور ارزیابی وضعیت بیماری و مانیتورینگ پاسخ به درمان» در پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته