دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرکز ملی فضای مجازی مسئول فیلترینگ و امنیت فضای مجازی شد

مرکز ملی فضای مجازی مسئول فیلترینگ و امنیت فضای مجازی شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: با تصویب کمیسیون، فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن بر عهده مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود.
کد خبر : 861982

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه با تصویب کمیسیون، فرماندهی امنیت فضای مجازی و راهبری آن بر عهده مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه همیشه سکو‌های فعال در حوزه فضای مجازی از یک نابسامانی و عدم متولی خاص رنج می‌بردند، کمیسیون با تصویب موادی به دنبال نظم بخشی به فعالیت سکو‌های فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال بود.

وی افزود: بر این اساس، مرکز ملی فضای مجازی ملزم به تصویب سند سیاست‌ها و الزامات تنظیم گری سکو‌های فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال ظرف سه ماه و تصویب در شورای ملی فضای مجازی شد. بعد از تصویب این سند، همه تنظیم گران بخشی و سکو‌های فضای مجازی (پلتفرم‌ها) مکلف به رعایت این سند هستند.

زنگنه در پایان گفت: هرگونه مسدودسازی و پالایش این سکو‌ها تنها بر عهده مرکز ملی فضای مجازی است تا دیگر شاهد نباشیم که دستگاه‌های مختلف بخواهند تصمیماتی خلاف این سند بگیرند.

وی اظهار داشت: همچنین باید نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی توسط مرکز ملی فضای مجازی تهیه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته