دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۴ دستاورد فناورانه محققان جهاد دانشگاهی در آستانه رونمایی

۴ دستاورد فناورانه محققان جهاد دانشگاهی در آستانه رونمایی
معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: ۴ دستاورد فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی، فناوری اطلاعات و… رونمایی می‌شود.
کد خبر : 861022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یعقوب فتح‌اللهی، معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی در نشست خبری به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد که امروز صبح برگزار شد، گفت: برنامه پژوهش و فناوری جهاد در قالب شبکه برنامه طرح‌های فناورانه و پیشران در حوزه پزشکی و سلامت، علوم اجتماعی، انسانی، هنر، کشاورزی و منابع انسانی، فنی و مهندسی به سمت جلو در حرکت است.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی افزود: این طرح‌های پیشران در زمینه امنیت غذایی، امنیت آب، جوانی جمعیت، پزشکی بازساختی، گیاهان دارویی، علوم و فناوری‌های شناختی، نوپدید، تولید‌مثل و سایر زمینه‌ها با مجاهدت پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی ۱۶ مرداد از چهار دستاورد فناورانه رونمایی می‌کند، اظهار کرد: «طراحی و تولید آنتن ۳۲ پورت BTS با پشتیبانی ۲G/۳G/۴G/۵G»، «طراحی و ساخت واحد بازیافت اسید کلریدریک به روش تبخیری»، «تولید محصول کیمیاسل از سلول‌های استرومایی مزانشیمی کلونال»، «کیت تشخیص سی تی سی (CTC) برای جداسازی و شمارش سلول‌های سرطانی از خون بیماران» در مراسم چهل و سومین سالگرد رونمایی می‌شود.

به گفته وی؛ معاونت پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی در حوزه جذب، حفظ و نگهداشت نخبگان آیین‌نامه‌ای به نام حق‌التحقیق تبیین کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته