دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستیار گوگل روی توسعه هوش مصنوعی مولد متمرکز می‌شود

دستیار گوگل روی توسعه هوش مصنوعی مولد متمرکز می‌شود
دستیار گوگل براساس گزارش‌های بین‌المللی در حال چرخش به سمت هوش مصنوعی مولد است.
کد خبر : 861008

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس گزارش‌های بین‌المللی دستیار گوگل در حال چرخش به سمت هوش مصنوعی مولد است. زمانی که گوگل متوجه شد با خیال راحت در یک دهه چرخ‌های خود را بر روی نوعی هوش مصنوعی تقلبی می‌چرخاند، شروع به تنظیم مجدد برنامه‌های خود کرد. بر اساس یک ایمیل داخلی به نظر می‌رسد که خود دستیار اکنون در حال بهبود چهره است.

در این ایمیل آمده که تیم دستیار فرصتی بزرگ برای کشف اینکه یک دستیار پرشارژ، مجهز به آخرین فناوری مدل زبانی بزرگ چگونه خواهد بود، می‌بیند و برخی تغییرات سازمانی را برای دستیابی به آن شرح می‌دهد. به هر حال، تغییر در چشم‌انداز در ماه‌های آینده آشکار خواهد شد.

اگرچه نمونه‌های متعددی از مدل زبانی بزرگ وجود دارد که چت‌بات‌ و دستیار را تقویت می‌کنند، این فناوری هنوز ثابت نکرده که یک تکامل عملی برای این گوشه از فناوری است. سرویس‌هایی مانند «الکسا» (Alexa)، «آسیستنت» (Assistant)، «سیری» (Siri) بیشتر شبیه «ماد لیبس» (Mad Libs) بودند که در آن کاربران موضوعات و افعال را ارائه می‌کردند. که می‌تواند به عنوان یک رابط برای تعاملات دیجیتالی ساده بسیار مفید باشد.

مدل‌های زبانی بزرگ‌ فناوری‌های جالبی هستند و توانایی آن‌ها برای دنبال کردن موضوع یک مکالمه می‌تواند مفید باشد، اما به نظر نمی‌رسد که بسیاری از مردم بخواهند با سیستم ناوبری خود گفت‌وگو داشته باشند، یا در مورد شایستگی‌های آن صحبت کنند. شاید بهتر باشد رابطی وجود داشته باشد که قادر به مدیریت هر دو قابلیت باشد و فقط در صورت نیاز قابلیت‌های آن را جابه‌جا کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته